![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() Hejsan!
har en HUsqvarna 1070 som jag är supernjd med. MEN idag upptckte jag att raksömmen var knas? Ovansidan _____________________ med små punkter på strecket utan mellanrum (Hoppas ni förstår) Undersidan - - - - - - Det konstiga är att undersidan ser ut som jag vill att den ska se ut på ovansidan, eftersom jag syr snedslå m.m. VAD ÄR FEL?????? Provat byta nål? JA Trätt maskinen igen? JA Den kan väl inte vara så känslig om man har en annan vit tråd i undertråden eller vice versa? Voretacksma för hjälp så jag kan sy färdigt mina barnklänningar innan helgen ![]() Mvh Maria |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
testa att släppa lite på trådspänningen det borde hjälpa
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Tack för ett snabbt svar.
Har provat även det - glömde bara att skriva det. har ca 3 nu, normalt mellan 5-6. Något mera tips ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
SKAM den som aldrig ger sig
![]() Provade ytterligare att släppa på trädspänningen ända till o , rengjorde maskin, skruvade lite,lite på underspolen, tog bort stålplattan och rengjorde där och trädde om maskinen. NU funkar det, mycket bättre. Undrar bara varför trådspänningen är nera på 0. Någon som kan svaret på den frågan! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Låter som om du fått in smuts mellan trådspänningsplattorna. Testa att rengöra med tandtråd (slå en knut på tråden om den släta inte räcker). Om inte det hjälper kan det vara dags för service.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:58.