![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Husqvarna Esmerald 118
Vet någon hur man får till en snygg overlock?
Blir galen när jag inte får till det! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Vad är det som går tokigt? Lättare att svara om man vet problemet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
tack för att du vill hjälpa!!!
jag fick symaskinen igår och vill nu test att overlocka kanterna på tyget som affären sa att den är kapabel till att göra. Men jag förstår inte hur man ställer in det. Har läst manualen många gånger man förstår verkligen inte. Jag får det bara att sicksaxa... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Du kanske behöver dra ut en av rattarna för att sälla in rätt söm. Då kan du välja söm nr 6 eller 7 i den "grå" skalan av sömguiden tror jag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
hmm vilken ratt menar du? testa att dra ut dom men fick bara ut den på höger sida... inte de som har sifforna på sig.
Aldrig sytt med en sådan här maskin och jag vågar inte dra för hårt så jag drar isönder den istället |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Kan tyvärr inget om rattarna på din modell men har du kollat så du har rätt pressarfot?
På min förra husqvarna var det en speciell fot till just overlock sömmen, utan den blev det bara nåt som liknade sick sack. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Jag menar en av de två på framsidan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
har testat pressfötter och dragit i spakarna men inget händer. Han fick till de i butiken när han demosterade det, och jag blir så arg att inget står i boken man får till.
![]() får väl ringa imon och fråga hur de gjorde Men tack för all hjälp!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Jag har en emerald 116. Där ska du ställa styngslängdsratten mellan - och +.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
testat det oxå men det fungerar inte
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
Har du kikat på sömtabellen under maskinen. Det går att dra ut en förenklad förklaring av söminställningar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() äntligen fått det att fungera. tack för allt tålamod och hjälp!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:32.