![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Hur sy fast små muddar?
Är ganska ny på att sy och har stött på problem barje gåg jag skullet sy fast muddar på små barnkläder. Min friarm är ganska tjock så ärmmuddar för barn går t ex bort. Att knöla in ärmen och sy runt är väldigt pilligt och svårt tycker jag. Finns det något knep jag inte känner till?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Förstår ditt dilema. JAg kände likadant innan men fick tipset att vända plagget ut o in o sy från rätsidan inne i armen. Alltså använder jag itne friarmen utan har rundningen uppåt istället. Hoppas att du förstår annars får jag försöka ta en bild när jag syr på det viset.
Lycka till |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Om det är riktigt smått så kan du (till nästa gång) sy fast mudden innan du syr sidsömen. Denna gång är föregående tips nog det bästa.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Aaah, men att jag inte tänkt på det (Stenbeckan)! Tack! Det andra tipset är också bra, men jag är rädd att jag inte kommer att få det särskilt jämnt. Är inte tillräckligt erfaren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:43.