![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Kan man sticka 2 döhpt brevid varann?
Hej alla ni kunniga!
Jag har satt svärmor på att sticka en stenmarksmössa till min sambo och tänkt fel på minskningarna. I mönstret skall minskas 4 m/varv och jag skulle vilja minska fler maskor än så (6-8 m/v) och ändå behålla den karaktäristiska formen (annars kommer mössan att bli ca 32 cm hög - och han har visserligen stort huvud men inte riktigt så stort). Min fråga är därför om man kan sticka 2 dubbla överdragshoptagningar bredvid varandra? Tänker att det kanske börjar luta konstigt eller nåt... Vet att jag läste i nåt mönster på en raglantröja nån gång att man stickade 1 döhpt och 1 nåt annat, 2 tills i bakre maskbågen kanske? Effekten blev iaf två parallella "flätor" (ränder med maskor) och det skulle kunna vara kunna funka i detta fall - om jag bara mindes vad det var man skulle göra. Nån som förstår vad jag menar och kan komma med ett gott råd? /vilse i mössan |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:10.