![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Någon som vet vad "120's 40/2" innebär i trådstandard?
Jag har förstått att olika tjocklek/vikt på tråd har olika benämningar. Internationellt (eller i alla fall i England) kan en tråd kallas t.ex. "120's 40/2". Någon som vet vad det innebär? Det handlar alltså om symaskins- alternativt overlock-tråd. Jättetacksam för hjälp!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Om du ar ok med engelsk forklaring: http://www.supplydivision.co.uk/offers/sewguide.htm och scrolla ned till rubriken "Thread ticket numbering systems" (ca halvags ned pa sidan).
Den har sidan har massor av nyttig/ intressant information om tradatgang, omvandlare mm |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Tack för länken! men jag är fortfarande lite osäker på vad de siffror som jag gav som exempel innebär i praktiken. Är just den tråden "normal" eller lite grövre eller tunnare eller?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
'Normal' trad
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:09.