![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Hälge på besök
Måste bara berätta att jag hade besök av Hälge igår. Inte nog med det, han hade 2 kor och en kalv med sig också. Har inte sett älgar här på år och dar så nog satt man som en fiollåda och gapade när 4 stycken passerar utanför fönstret. Ståtliga djur!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
![]() Du kände Dig "nästan hemma" då? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Yes jag kände mig hemma men bössan var ju kvar där ha ha. Lika bra det kanske för jag hade nog inte kunnat ladda ändå.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Vlken tur att Du inte hade den! Det är inte ens tillåtet att skjuta nu!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Visst är det underbart att få förmånen att få se skogens konung och drottning vandra förbi fönstret.Jag har haft den underbara upplevelsen för många år sedan (satt i fåtöljen vid fönstret och läste en bok när en älghona tittade på mig) men tyvärr så är dessa vackra djur utskjutna här i trakten. Man kan se några enstaka spår när vi -hunden och jag- är ute och går i skogen.
Enda Hälgebesök jag nu får är varje måndag när HV kommer i brevlådan. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Tillåtet?
Konsten att inte bli avslöjad är att lägga en köttbit på grannens bro och sin egen ha ha. Vet en som gjorde så och han var lika förvånad varje gång det låg älgkött på bron ![]() Skämt åsido så är dom vackrast levande! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Vilket spännande besök du fick, hann du få fram kameran istället för bössan? Älgar är verkligen ståtliga.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Bössan kom fram och nu blir det soppa på resterna
![]() Kameran saknade batteri så jag fick ladda det hårda batteriet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Ta fram bössen!
och äta upp brutalt o sova gött sen. Det blev försent nu... dom är säkert bortom 50 km ifrån er. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
Jag hoppas ju krakrna klarar sig undan trafikn. Förmodligen har dom kommit över sjön och här är det trafik och samhälle lite överallt och dåligt bete. Får nog valla dom tillbaka till stor skog och mycket bete i fritt område. Ska leta reda på dom i morgon *blink*
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:37.