![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
hjälp med nålbunden mössa
Jag har trillat dit rejält på nålbindning; det här är ju lätt det roligaste hantverket någonsin! Efter att i snabb takt avverkat handledvärmare, vantar och strumpor så tänkte jag mig börja på en mössa. Men jag har varken mönster eller beskrivning, och jag får inte till hur ofta jag ska göra ökningar för att få till rätt rundning (jag börjar uppifrån).
Jag vet att det beror jättemycket på garnsort och tumstorlek , men kunde någon hjälpa mig med nåt att rikta mig efter blev jag jätteglad, och sambons begynnande flint varm och go hela vintern! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Kan detta vara till hjälp;
www.ateljeedda.se/Nalbunden%20Mossa2.doc Hystar in denna länken oxå, lite blandat, bla en barn-basker; http://www.geocities.com/alixtiberga/Patterns.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Oh, tusen tack! Precis vad jag var ute efter! Det är inte helt lätt att hitta beskrivningar till nålbundna grejer, antar att det har att göra med att det är så lätt att frihanda fram saker. För nybörjaren är det ju ändå tacksamt att slippa tänka fram mönster medan man fortfarande lär sig tekniken..
(Den som sitter på fler mönster/beskrivningar får ju gärna fyla på tråden med olika nålbindnigsgrejer!) |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Lite enklare mönster på svenska finns under Nålbindning här
www.spangmurs.se Senast redigerad av clindh den 2009-02-08 klockan 16:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:24.