![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() Sitter och ska beställa mellanlägg från SoS men dom har ju skrivit så lite om varje mellanlägg att jag vet inte vilket jag ska köpa...?! Vill ha ett stadigt påstrykbart mellanlägg som inte är fööör hårt utan lagom till en tygväska... tips?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Har för mig att viledon är till väskor- kan kanske bli för hårt dock? Dessutom har SoS kemtvätt på sin viledon...
Annars har jag fått tipset att köpa det stadigaste "vanliga" de har och så stryka på flera lager. Det funkar, fast det går ju åt en del...å andra sidan så är det ju billigare per meter än t.ex. viledonen... Har gjort en prinsess/kungakrona i tyg stadig på det viset så det borde fungera på en väska också. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jo ja har gjort så förr... men tänkte om det fanns nåt som va lagom med ett lager bara
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Du kanske redan har sytt väskan?
Ett mellanlägg som jag använder är Vildona. Det finns i 2 tjocklekar. Om SoS har det vet jag inte. Men jag vet att det finns för jag har köpt det själv och använder det med fördel i de flesta väskor jag syr. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jag köpte några olika här hemma på syaffärn (dyra såna...) som jag håller på att prova.. vet dock inte vad dom heter.. skulle ju ha frågat det.. får bli nästa gång... återkommer med resultat!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Jag har nyss sytt en väska och använde mig av pystrykningsbar bomull a`39:-/meter.
Det blev precis som jag ville. Inte för styvt, utan lagom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Från SoS alltså? Jag beställde lite sånt därifrån åxå... så får vi se
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:59.