![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Halsmudd
Har en fundering kring det här med att sy på halsmudden. Är ju nybörjare på att sy. Har nu kommit till steget där halsmudden ska sys på (syr tröja i stretchjersey) och funderar på om det är enklast att sy ihop den till en rundel eller inte innan jag nålar på den? Vad rekommenderar ni mer erfarna, vad är enklast?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag syr alltid fast den med långa stygn före det att jag syr ihop den till en rundel, så att jag vet att den blir lagom spänd och snygg. Jag lämnar en bit osydd i varje ände så att jag kan sy ihop rundeln utan att sprättabort mudden. jag syr i hop rundeln och sist syr jag runt hela med overlock/strechsöm.
Ibland måste man sprätta och töja om mudden ett par gånger innan jag blir nöja, tyg med mycket strech är lättare att hitta rätt. Vanligt t-shirt utan elastan i är så gott som omöjligt att göra en snygg mudd utav. Då måste man köpa speciellt muddtyg och använda till mudden. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:15.