Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Mönster och klädsömnad > Kläder
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2009-01-21, 23:25   #1
stenbeckan stenbeckan är inte uppkopplad

Fotbolls/Basebolls Jacka

Är det någon som vet var man kan få tag på mönster till denna jacka i vuxenstl??

Någon som kan berätta vad det är för material i?? Nåt filtaktigt på fram o bakstycke o nåt glansigt (gallon) på armarna.

Tacksam för hjälp då detta kommer bli en födelsedags present till en 50-åring.

/Lena

Måste passa på att TACKA alla ni underbara människor som ställer upp o hjälper alla. Det kan inte sägas nog ofta. Sysidan med alla dess medlemmar är en guldgruva när det gäller det mesta.
Tack alla ni som gör sidan till vad den är o tack för att alla får vara med.
stenbeckan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-22, 07:07   #2
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad

Är det inte tvärtom? Satin på fram och bakstycke och stickat material på armarna.
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-22, 09:14   #3

JAg kom inte ihåg så jag letade på nätet o alla jag såg var som jag beskrev med det är möjligt att man kan ha både och.

Få nog kolla vidare lite o se hur den ska vara...
Gammal 2009-01-22, 09:24   #4
gullum gullum är inte uppkopplad

Modellen är ju som en lumberjacka. Sen är det ju bara att byta ut tygerna. Om du vill ha siffror på är det ju bara att titta på bilder på nätet och göra likadant. Den baseballjacka jag hade i tonåren var det typ vitt konstläder på ärmarna och filt på fram och bakstycke.

Vad behöver du för storlek? Jag tror att jag har ett mönster liggande som borde funka.
gullum är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-22, 09:37   #5

Gullum. Har du ett mönster köper jag det gärna av dig. JAg tror att Medium skulle bli bra annars kan man ju ändra lite själv. Har skickat mail till dig.

TACK /Lena
Gammal 2009-01-23, 22:02   #6

Såg att denna tråd blivit flyttad.. Helt OK för jag visste inte var jag skulle lägga den eftersom den både innehöll fråga om mönster och material.

Men det hade varit trevligt att som trådskapare få reda på var den tagit vägen??? Jag fick leta för jag hade ingen aning om var den blivit lagd.
Ni kan kanske meddela i själva tråden innan den flyttas så man kan hitta den igen??
Gammal 2009-01-26, 20:14   #7
Jimipe Jimipe är inte uppkopplad
Forumvärd

Trådar som flyttas ligger kvar med hänvisningar i det gamla forumet i några dagar. Hänvisningarna är dock tidsbegränsade eftersom det annars skulle bli enormt många hänvisningar i varje forum istället för att man skulle se de trådar som faktiskt skulle vara där. Om det inte funnits en hänvisning så har något antagligen gått fel på vägen, vilket även om det inte ska hända faktiskt är lätt hänt.

Jag ser i historiken att det var jag som flyttade tråden.
"16:12, 22 jan 2009 Jimipe Ämnet flyttat med en hänvisning till "Kläder"."

Det flyttades också med en hänvisning, och den ska ha funnits kvar dagen efter då du skrev ditt inlägg.

Att meddela i tråden och sedan vänta ett antal dagar med att flytta den blir väldigt omständigt, rörigt och tar framför allt tid innan allt är som den ska.

Är det något du vill diskutera allmänt kring hur flyttning av trådar ska ske är du välkommen att skapa en tråd i sysidan-forumet och är det något specifikt till mig, ta gärna kontakt med mig direkt.
Jimipe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-26, 20:31   #8

Helt ok.. Det var bara det att jag inte visste var den tog vägen. Men vi vet alla att missar händer.
Jag menar inte att ni ska vänta några dagar med att flytta utan det är ok att flytta bara man kan hitta det även dagen efter flytt. Men som du säger det hade fallit bort vart den flyttades till.
Det var första gången det hände mig att något flyttades så jag tyckte det var lite dumt att bara flytta utan att meddela vart.
Men så visade det sig ju inte vara så för mig är det lugnt o jag har fått svar på min fråga så ni kan låsa om ni vill.

:-) Lena
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:17.