![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() Har sett så mkt fina saker man kan göra om man sitter inne med kunskpen om hur man stickar.
Jag vill lära mig! Finns det en bra och lättläst bok som förklarar bas grejerna i stickning osv? Hur lärde du dig? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Finns det inget stick-kafé eller handarbetsaffär i närheten där du bor?
Ofta har affärerna tips. Jag lärde mig på det lokala stick-kafét. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Har kollat hos en granbutik som brukar ha stick-café på torsdagar (kan inte torsdags kvällar) och de skulle också ha en kurs men för få anmälde sig så det blev inget. Kostade lite väl mkt också så säkert därför inga som vill gå.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Hej! 'Jag är studiecirkelledare på ABF och de brukar ha kurser i bra priser, den jag håller i kostar 420 kronor för 15 studietimmar.
Men annars så finns bonniers stora bok om stickning som är jättebra om man kan läsa sig till kunskapen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Sök sticka på Youtube så hittar du många videor som du kan kika på.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Jag är självlärd.Lärde mig sticka i vuxen ålder. Jag fick tag på ett häfte i en handarbetstidning där det fanns tydliga instruktioner med bilder. Det är nog lättare idag om man söker på nätet efter instruktions videor eller bilder. Den möjligheten fanns inte då. Kan tillägga att jag inte stickar aviga som "vanligt folk" Jag lyckades inte göra som det stod så jag fick prova mig fram tills det blev en avig. Har ofta fått höra för det, men resultatet blir det samma och det är ju det som räknas. Lycka till
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
På den här länken finns videosnuttar för alla moment.
Tydliga bilder och till det speaker på engelska. Det är inte så krångligt. Det bästa med att lära sig sticka på engelska är att då är det "modersmålet" i stickning och då kan du lätt(are) ta del av den otroliga mängd stickbeskrivningar som finns på engelska. Om det finns två varianter som har olika videosnuttar så välj "continental video" så blir iaf stickningen "svensk". (De stickar på ett annorlunda sätt i England.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Drops stickskola kanske kan vara värt ett försök. http://www.garnstudio.com/lang/se/sk...rikk_index.php
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Tack för alla tipsen och det ska nog bli lit sticka av härifrån också sen.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:11.