![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() Slänger ut det här på alla möjliga forum å hoppas på hjälp.
På min första sida på hemsidan vill jag ha en liten ruta med text, som det blir scrollist på (om det nu heter så) Den röda rutan på min fina teckning. Är det nåt som är möjligt att göra? Och i så fall, hur gör man?? http://i4.photobucket.com/albums/y13...ia/hemsida.jpg |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Det är ganska enkelt att gör med att förklara allt såhär för dig blir svårt. Har du gjort en hemsida någon gång? har du en webbplats? Vad har du för program, det går att göra en hemsida med notpad så finns i alla datorer men det är lite bökigt.
Kolla gärna på http://www.webdesignskolan.se/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
så nu att du har frontpage, jag har bra länkar på datorn hemma tror jag. jag ska kolla. postar isåfall dom ikväll
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Hej Ida
Hon mej uppkommer scrollisten när det är tillräckligt mycket text i rutan. Dvs i Front Page som jag har gjorde det det. Testa att skriva mycket text i rutan om det uppträder en sådan list till slut. Annette/ som inte är så haj på detta men kanske kan hjälpa ändå |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Du kan göra en tabell där som du talar om att du vill ha scroll i. Det kan du göra i en stilmall eller html om photbucket tillåter egen kodning.
overflow: x-hidden} overflow: y-hidden} Är användbart. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
|
Citat:
Vars hittar jag själva rutan att skriva i? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
Citat:
men photobucket har inget med min hemsida att göra, bara bilden på min förklaring som kommer därifrån. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Kan du inget om html så blir det knöligt att ge sig på det här. Du får antingen skriva en egen stilmall eller ett script för att få till det som du vill. Jag skulle som grön inte ge mig på det här i början. Men man kan ju alltid kika i andra källkoder och få tips men inte kopiera.
Alternativt att du delar sidan i två ramar. Frontpage har ju ganska mycket inbyggt så något hittar du säkert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
Citat:
tycker det borde gå utan html... men jag fortsätter leta. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Jag hittade!!!
![]() Jag som har letat å letat å letat å äntligen gav det resultat ![]() det hette visst Infogad ram. Tack iaf till era försök att hjälpa ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
Det är inte bara att få in den lilla rutan. Du måste tala om för den vad den ska göra också. Datorer är ovanligt korkade
![]() En tabell löser problemet och använder du den texten i cssmallen som jag skrev så får du en scroll om det behövs. Jag har själv gjort det på en hemsida men jag får inte länka till den. Då blir jag refuserad ![]() Ja vi skrev visst om varandra men du ser... skam den som ger sig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
Ursäkta Ida-Maria att jag i hastigheten skrev bara Ida. Jag skall vara mer noga med namnen i fortsättningen.
Annette |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
Delfintua - Jo det var faktiskt bara att få in den lilla rutan
![]() Tryckte på Infogad ram så dök den upp åsså var det bara att flytta å justera storlek ![]() Ann1e - Ingen fara ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
Vad bra att det löste sig för dig!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
Om någon behöver mer hjälp så är nog Nordisk Front Page den perfekta sidan för den som behöver hjälp med frontpage.
Hos Webdesignskolan finns det massor av perfekta lektioner i olika program. Här hittar man nog det mesta när det gäller webdesignsmakeri. /ElisabethS |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:13.