Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tyger och tillbehör
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2005-04-30, 17:02   #1
Stimon Stimon är inte uppkopplad

T-shirttyg

Var köper man ett prisvärt vanligt t-shirttyg? I varje ny tygaffär jag tittar i så går jag därifrån besviken, bara en massa syntet överallt.

Det jag vill ha är 100% naturmaterial! Tycker att det är konstigt att inte alla affärer har det.

Verkar som att e-slöjd har bra tyger, tyvärr något över min budget. Någon som har erfarenhet av gittes tygkällares tyger? Andra tips inom rimlig prisklass är hjärtligt välkomna.
Stimon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-01, 06:49   #2
nillas nillas är inte uppkopplad

hej,
nu vet inte jag riktigt var du bor, men kinna-skroten har en massa att välja på till bra priser, går aldrig tomhänt därifrån. de har oxå ett stort lager i källaren, så hittar man inte vad man söker så brukar de kunna "trolla" fram ifrån källaren //nillas
nillas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-01, 14:59   #3
jennyB jennyB är inte uppkopplad

Vart du är bor så ta en tripp till Borås nån gång då du har tid och pengar. Har själv flyttat därifrån och upptäckte att utbudet på "enkla o vanliga" tyger är svårt att hitta. Skulle gladerligen åka dit och köpa upp mig nån gång. Där finns ett antal tygaffärer och tyglager.

De personligen mest välbesökta är Affärn och Furulunds. Affärn har 50/50 trikå och annat tyg. Jättebilliga!! Furulunds har mycket oxå, schysta trikåer och muddar.
jennyB är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-02, 09:41   #4
Stimon Stimon är inte uppkopplad

Hm, min mamma beställde en furulundskatalog men jag tyckte inte att det fanns något. Får kolla noggrannare nästa gång.

Jag bor i Gävle. Tyvärr. Här finns bara ett tråkigt ohlssons med extremt otrevlig personal. Men jag ska i höst flytta till Linköping, finns det några bra affärer där månne?
Stimon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-02, 10:45   #5
Ploppan Ploppan är inte uppkopplad

Stina: Jag bor i Linköping och tycker det är klurigt med tygaffärer i stan. Förutom Ohlsson, Hemtex och Åhléns så finns det några små för gardintyger, någon affär med festklänningar och tyger samt några mindre affärer utanför centrum (har inte testat ngn där än).
I Söderköping finns en stor tygaffär som heter Jofotex och har en hel del att välja på men oftast inte billigare än Stoff och Stil, mer i prisläge med Furulunds. Norrköping har också haft några större tygaffärer tidigare, men jag vet inte hur det är just nu.
Husqvarna-butiken i stan har däremot ett rejält utbud av band, spets, blixtlås och knappar.
Tycker det är svårt att hitta tyger till kläder (modetyger) i Linköping. Gardintyger är inga problem.
Ploppan är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:49.