![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() Jag vet inte om jag är fel ute här... Men jag funderar på att köpa någon sorts linne och göra kökshanddukar av. Sen brodera på och kanske sy en snygg kant av nåt fint tyg istället för att bara fålla... Vad tror ni om det?
Vad ska man ha för sorts linne i så fall? Finns det nån speciell sort man ska använda? Eller ska man köpa färdiga handdukar? Finns det enfärgade utan massa mönster på? ![]() Många frågor blev det... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Hörde av en dam på julmarknaden hemma att hon använder vanlig lakansväv! Själv ska jag nog testa det faktiskt. Jag har oxå letat förgäves efter bra linne.
Fast jag kanske hittar i Borås där de väver... om jag har råd... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Lakansväv?! Blir inte det lite sladdrigt?
![]() Tänker på de lakan man har i sängen... Visserligen är somliga urtvättade och slitna dårå... ![]() Fast det kanske finns lite bättre/tjockare kvalitet på lakansväv också? Fast tack för tipset! Ska kolla upp det också. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jag har kikat lite på linne på
www.jonic-textil.se De har metervara - halvlinne, vit & oblekt fr 68.75:-/m och färdigsydda linnehanddukar med hank i oblekt linne fr 43.75:-/st Vet inte om det fortf gäller med -10% för sysidanmedlemmar där? Man fick iaf 10% rabatt där förut om man uppgav sitt sysidan-namn i meddelanderutan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Linnetyg som är blandat med hälften bomull, tror jag är en bra kombination. Har inte testat själv, men syr dopklänningar i det och den blir så mjuk o skön när den är tvättad. Sen kan jag tycka att det är snyggt med strukturen. Stoff och Stil har sådant linnetyg till bra pris.
Det låter snyggt med en kant i annat tyg. Det ska jag nog testa. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Linnehanddukar till disken skall vara 100 % lin. Gammalt beprövat recept och inget ludd på disken. Hellinne alltså. Är man lite lat så köp panelgardiner i linne så fållar du bara på kortsidorna.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Säger som föregående talare; hellinne ska det vara!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Hellinne alltså... får ut och söka rätt på det då.
![]() Stort tack för alla förslag - ska även kika in på jonix och kolla vad de har! |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:05.