![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Trädning av undertråd
Hej,
Jag har precis köpt en Pfaff Performance 2056, och har problem med en riktigt elementär sak. Jag trär i undertråden som instruktionsboken visar, och som jag minns mig jag blev lärd i syslöjden i skolan, men jag måste göra något fel. Maskinen syr ett par stygn och sen kör den fast. Det är hela tiden undertråden som fastnat. Finns det någon som har några tips? Trär jag i undertråden fel eller vad händer? Charlott |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Vet inte hur Pfaffmaskinerna fungerar, men på de Husqvarena maskinerna jag haft, är det övertråden som är felträdd om det krånglar på undersidan. Gör ett nytt försök med att trä om övertråden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Kan bara instämma DET ÄR STOR SANOLIKHET ATT ÖVERTÅDEN ÄR FELTRÄDD. Även om du gjorde rätt i går kan den ha hakat av senare
mvh klaas |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Håller med om att det nog är övertråden som är problemet.
Se till att övertråden går mellan trådspänningsskivorna ordentligt. Pressarforten måste vara uppe när du trär övertråden. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:58.