![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Hjälp att hitta mönster i seminole teknik
Hej är ny här på sysidan men har hållt på ett tag med lapptäcksteknik. Är väldigt sugen på att prova att sy något i seminoleteknik har sedan tidigare sytt en ram till ett täcke som blev super fin. Så om det är någon som har något tips på var jag kan hitta mönster så är jag mycket tacksam
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Prismas Stora Sömnadsbok (finns på biblioteket) beskriver seminolteknik, och där finns en del foton på olika mönster och kombinationer som borde gå att ta efter även om man inte får några exakta mått.
Annars är det ju en vanlig teknik (om jag förstått den rätt), även om den sällan kallas nåt alls. Leta i böcker om s k modern lappteknik utan att bry dig om ordet "seminol" så hittar du säkert nåt. Lycka till! /Maria |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:17.