Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Allmänt om symaskiner
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-09-16, 17:06   #1
ask ask är inte uppkopplad

Datorproblem

köpte en innovis 1200 från england, dom sa den var kompatibel med vista men det är den inte. Skulle kunna lösa det om jag lyckas ansluta symaskinen till min urgamla dator.

sÅ om nån kan hjälpa mig med nåt av det här är jag väldigt tacksam:

när jag sätter i symaskinens usbkontakt (som den svarta i bild) i datorn händer ingenting, datorn säger att usb inte funkr för att: BIOS för enheten inte givit den ett avbrottsnummer IRQ (cod 29)
Är det nåt jag kan lösa?

sladden till den urgamla skrivaren jag har är den gråa på bild. Den funkar på datorn. Är det en usb-kontakt? finns det i så fall nån slags skarvsladd man kan sätta mellan den grå och den svarta?
http://i168.photobucket.com/albums/u...broderi006.jpg

Senast redigerad av mim den 2008-09-16 klockan 17:12.
ask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-16, 17:32   #2
Sotis Sotis är inte uppkopplad

Symaskinen är ju bara som vilket USB-minne som helst, så vad du har för operativsystem borde inte spela någon som helst roll. Anslut till en USB-port du säkert vet funkar. Öppna din vanliga utforskare och se om inte där finns en flyttbar disk, precis som när du ansluter ett vanligt USB-minne. Det är din maskin och du kan föra över filerna.
Nu har jag i och för sig aldrig använt just Innovis 1200, men ungefä'r så brukar det funka med maskiner som ansluts via USB.
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-16, 17:36   #3

Här finns downloads för att installera någon sorts Vista kompatibilitet för Innovis 1200:
Brother support
Gammal 2008-09-16, 17:38   #4

nej, den funkar inte ihop med vista som det är nu, vista vägrar "släppa in" symaskinen. Men om jag lyckas uppgradera symaskinen från en maskin med xp eller äldre ska det funka. (den download som du länkar till hos brother går bara att hämta till äldre windowssytem)

Och det kunde gått om usbporten på min gamla dator funkade. Så det är det jag undrar över om det går att lösa.

tack för hjälpen iaf

Senast redigerad av mim den 2008-09-16 klockan 17:41.
Gammal 2008-09-16, 17:42   #5

Aha! Har kollat lite mer, och tydligen behöver du, precis som du säger först ansluta till en äldre dator.
Brother FAQ

Förstår jag det rätt att du inte har fungerande USB på din gamla dator?
Gammal 2008-09-16, 17:45   #6

Eftersom det bara är för att göra uppdateringen du behöver annan dator (och sedan kan du ju köra på Vista), finns det ingen du kan ta med maskinen till, eller som kan ta med en laptop till dig? Att utrusta din gamla dator med USB är förstås möjligt, men kanske onödigt besvärligt.
Gammal 2008-09-16, 17:46   #7

det finns usb portar som passar till svarta sladden på bild, men dom funkar inte, datorn säger att usb inte funkr för att: BIOS för enheten inte givit den ett avbrottsnummer IRQ (cod 29)

däremot funkar den grå kontaken bra, men jag som inget kan om datorer vet inte om det är en usbport? och om det är det om där finns skarvsladdar att köpa som kopplar ihop den gamla grå som passar i dator med den nya svarta som hör till symaskinen?
Gammal 2008-09-16, 17:48   #8

nej, jag är sjuk o kan inte ta mig ut, o känner ingen som kan hjälpa mig :,(
Gammal 2008-09-16, 18:44   #9

Äsch, att du skulle bo ända nere i Skåne! Annars hade man ju kunnat gjort en utflykt... Ingen annan som är sugen? Klart att Mim ska få igång sina grejor!
Gammal 2008-09-17, 06:21   #10

tack sotis, vad snäll du är, jag blir helt rörd <3
Gammal 2008-09-17, 11:27   #11
Ploppan Ploppan är inte uppkopplad

Citat:
mim skrev:
det finns usb portar som passar till svarta sladden på bild, men dom funkar inte, datorn säger att usb inte funkr för att: BIOS för enheten inte givit den ett avbrottsnummer IRQ (cod 29)

däremot funkar den grå kontaken bra, men jag som inget kan om datorer vet inte om det är en usbport? och om det är det om där finns skarvsladdar att köpa som kopplar ihop den gamla grå som passar i dator med den nya svarta som hör till symaskinen?
Hmmm...nu vet inte jag hur det fungerar med symaskiner som man kopplar till datorn och jag är inte helt på det klara med ditt problem, men vad har skrivaren med saken att göra????
Den svarta kontakten är USB - en hane. Det andra är i så fall en skrivarkabel och dom talar inte samma "språk".
Ploppan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-17, 11:28   #12

Har du startat datorn med USB:n redan i eller försöker du ansluta efter att du startat datorn?
Gammal 2008-09-17, 11:35   #13

Kan det här vara något?

http://www.dustin.se/pd_5010116506.aspx

Ring Dustin och fråga...
Gammal 2008-09-17, 11:38   #14

Komplett har också
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=329330
Gammal 2008-09-17, 12:10   #15

Nej, dess adptrar löser inte Mims problem. Hon behöver en fungerande USB-port, och undrar om hennes befintliga skrivarport skulle kunna omvandlas till en USB, då hennes USB-portar inte "vill". Så tolkar jag det i alla fall. RÄtta mig gärna om jag missförstår!
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:32.