Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Allmänt om symaskiner
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-08-19, 20:11   #1
Blastugan Blastugan är inte uppkopplad

Question Husqvarna garantijobb

Hej!

Jag köpte en ny symaskin för 10 månader sedan, hos den lokala Husqvarna återförsäljaren....
Denna började plötslig sy långa stygn, tog maskinen till butiken där jag köpt den. De tog emot den och sade att det är ett garanti jobb, så den måste skickas till Stockholm. Detta var måndag för två veckor sedan, de sade att maskinen kommer säkert tillbaka i slutet av samma vecka. Det har fortfarande inte kommit någon maskin....
Min fråga är hur lång tid ska jag räkna med att det tar, innan maskinen är hemma igen?

Känner mig som en tjat kärring som ringer var och varna dag för att kolla om den har kommit, trots att de har lovat att ringa så fort den kommer från Stockholm.Jag kan inte bara sitta och vänta med alla mina ideér!
Blastugan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-20, 02:23   #2
Lillith Lillith är inte uppkopplad

Nu har jag tur och bor på ett ställe där garantireparationer görs i min stad, men om maskinerna måste skickas så kan det ta ett tag om man har otur. Dels så kan det hända att butiken där du lämnade in maskinen inte skickade iväg den med en gång utan väntade för att kunna skicka flera maskiner på samma gång, det samma gäller åt andra hållet och ytterligare någon dag kan försvinna i frakten.

Men är du orolig så ring till butiken där du lämnade in den och fråga. Tycker dom också att det börjar dra ut på tiden kan dom i sin tur ringa dit maskinen skickades och höra vad det är som tar tid.
Lillith är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-20, 08:12   #3
Anna-Karin Anna-Karin är inte uppkopplad

Får man fråga vad det är för maskin du har?

Jag har själv en Designer SE som har liknande symptom. Helt plötsligt syr den bara lång stygn och det går bara att köra framåt Det enda som funkar är att stänga av maskinen och sätta på den igen så kan man sy en stund till... Innan det händer igen...

Nu har jag inte hunnit sy så mycket sista tiden men jag tänkte kolla upp det mer noggrant när det lugnat ner sig hemma...
Anna-Karin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-20, 19:12   #4

Jag har ringt dem flera gånger senast i måndags, det vill säga 14 dagar efter att jag lämmnat in den, då svarade de att symaskinen fortfarnde inte hade kommit.... Dom har ringt dit de har skickat den utan att få kontakt.

Förstår att det kan dra ut på tiden, men då ska de inte stå och säga att den kommer säkert i slutet på samma vecka. Alltså jag lämnade den på måndag kväll de skulle skicks den på tisdagen och de räknade med att den skulle vara tillbaka på torsdagen senast fredag.

Jag har en platinum 735.
Gammal 2008-08-21, 07:15   #5
MiaL MiaL är inte uppkopplad

Jag vill inte strö salt i såren, men jag lämnade in min Huskylock ons v 29 på reparation. Vecka 32 fick jag ett samtal om att den måste till fabriken och igår ringde de från inlämningsstället att jag kan hämta den.

/Mia
MiaL är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-21, 18:00   #6

Nu ser jag ett littet ljus i tunneln... Jag ringde och kollade idag igen. Dom hoppas att den kommer i morgon, den är färdig. Jag hoppas inerligt att den kommer så jag kan ängna helgen åt att sy.
Gammal 2008-08-22, 01:27   #7
ichigo ichigo är inte uppkopplad

Jag har en liten tanke...
När bilen går sönder på garanti så brukar man få lånebil. Samma sak med video, tv osv som måste lagas för längre tid.

Men inte symaskiner, tydligen? Är vi kvinnor för fega?
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-22, 17:24   #8

Nu har jag varit och hämtat min maskin! Helgen är räddad.

Tanken med låne maskin har slagit mig också. Men jag tror inte vi är fega.
Gammal 2008-08-22, 18:27   #9
chery chery är inte uppkopplad

Jag brukar få låna maskin om min maskin skulle behövas skickas iväg. Nu senast i juli brakade maskinen ihop. Jag lämnade maskinen samma dag. Han skulle kika på det och se om han kunde fixa det själv. Om han inte kunde skulle jag ha fått låna maskin. Jag fick tillbaka min maskin dagen därpå när han hade lagat den. hann bara vara utan maskin i ett dygn. Det kan kanske hänga på hur pass känd kund man är men man kan ju alltid fråga i butiken om man kan få låna.Ofta är man ju mitt uppe i något. Nu känner dom mig väl och vet att maskinen går alltid så dom gör vad dom kan för att skynda på dom få gånger jag lämnar in min.
chery är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-23, 21:21   #10

Jag är välkänd i butiken, de tilltalar mig med mitt förnamn. Jag har köpt två maskiner innom loppet av åtta månader, köper tråd och annat där. Om maskinen inte hade kommit nu i fredags hade jag fått låna en... Tidigare fick jag erbjudande om att sitta i butiken och sy. Men när de har öppet jobbar jag!
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:30.