![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
RegnCap/Poncho till cykel/scooter
Hej!
Jag är lång, 192 cm, så.. Jag måste sy hemma. Jag har provat med XL, men det blir tyärr slut vid nedre knän när jag sitter. Och de flesta saknas långa armar, en del går till i mitten av armarna. Jag tycker att det är så jobbigt med vanliga regnkläder (jacka o byxor) när man måste klä av regnkläder innan man går in i butiken och sånt ofta. Jag cyklar rätt mycket. Jag har letat efter XXL men det finns bara militärs fula grön. Jag vill inte ha... vad jag är kräsen.. ![]() Nää.. Jag undrar vilka material? Era olika förslag är välkomna! 1) Hur kan jag hitta tygbutiker (Stockholm, kanske tygbutik vid Sickla) som finns såna material för regnkläder, vattesäker, vattentätt, pvc-tyg, kedjor med vattentätt? 2) Jag behöver modellritning också. Jag vill ha riktig lång cap, långa armarna, med huva. (LÄNKEN) är bra, men saknas armarna: HÄR KLICKA |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Nej.. jag beställde tre st därifrån, för att sy om två långa armar och så. Det blir billigare ännu. Smart va?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Forumvärd
|
*L*Ja det var smart tänkt ...Lycka till med projektet ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Hehe tack det blir ca 150 kr.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Glömde bort att berätta...
Jag sytt färdigt. Det är helt okej. Det var svårt att trä i och lätt att rynka ihop. och fråga: Jag försöker att hitta en bra tips o råd om hur man sy fickorna. Ingen kedjor eller knappar. Vet inte hur man syr det med teknik o knip. vågar inte köra utan innan jag kollat nånstans på hemsidor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Oups-- glömde bort att bifoga med en ritningsbild.
fickor. A) det är fodel över fickorna. B) röda är pining linje. Hoppas att ni förstår vad jag är ute efter. Tacksamt för hjäp! |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:13.