![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
IKEA tyg sökes!
Hej
jag köpt det tyget för ca två år sen, o jag sydde färdigt igår, men tyvärr metervara räckte inte till en annan... Jag minns inte vad det hette IKEAs produktnamn. Jag vill köpa en 150 cm Har ni kvar hos er hemma? Annars syr jag om till annan... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Finns det inget?
Ja ok.. Jag ska sy om det till annat på fredag 10 okt tills jag inte har fått nåt |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Har du kollat på tradera?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Ja, meeen... Jag vet inte vad det hette IKEAs produktnamn. Minns knappst.
![]() vad hette det? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jg kollade igenom tradera... 35 sidor o det finns inte...
Jobbigare med blocket... |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Jag har men....
Färgen stämmer inte med din bild....mitt ser mer grönt ut och jag har 2 styvbitar ca 50 cm vardera. Hör av dig om du är intresserad.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Ja jag ska plåta på biten när det dagtid så ljus blir bättre.
Det är typ rysk blå. lite grönaktig i det. PS Jag brukar kalla rysk röd, blå, grön, gul, etc... När det inte är fina färgvarierade. För jag har bott i Moskva, så lärde jag mig vad de är. Rysk röd = röd med lite rödbetfärg. Rysk grön = grön med lite myntgrön, nåt klar grön i Rysk gul = ful citrongul med liiiite ljus gräsgrön. Rysk rosa = mkt ljus rödbetsfärg, som man blandar med vispad grädd o rödbetssaft. Rysk blå = lite chockblå med grönaktigt i som sovjetiska flygvärdinnorna målade över och täckte hela ögonlockarna. Rysk grå = askcigg-grå med lite blek blåaktig. Sorry att det blev OT... |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
ska plåta imorgon, menade jag!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Tygets namn!
Tyget heter Hannele och detta mönster såldes bara i två färger, denna blåa färg och orange, så har någon annat ett tyg som också är blått så är det samma färg.
Sen fanns det två mönster till med samma namn men det är knappast relevant nu. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
Ja? Hannele.. ja ok..
tack så mkt.. men synd att det är slutsåld helt. Ja det är blått. Men jag ska plåta imorgon, så bäst för det är säkerhets skull om det stämmer helt som ni har hemma ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
Titta i din gästbok.
Har du läst att tyget finns i Gevle? Kanske du kan köpa där.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
Jo glömde att säga mer exakt varför tyget inte räcker, därför var det mönster som jag ville ha liknande som den annan som jag skulle sytt. På bilden som ni kan se... svagare vita mönster ska va uppe, o starka mönster neråt... Jag tyckte att det inte så fint om de är olika mönster, för de sitter nära varandra... Såg ut som omvänt upp o ner, o spänt (i längd) för mkt .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
Hej Wowa,
Jag kollade. tack. Bra att du sa ![]() tack för tips, men jag har inte möjlighet att åka förbi där uppe ![]() Uhmm... tror nog att åka till ikea i järfälle... ska låta sy om det imorgon. det kan vänta. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:28.