![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
lös overlocksöm
jag lånar en overlock. En Elna. Den har sytt bra men så plötsligt är sömmen för lös. I Instruktionsboken fick inga riktlinjer för hur trådspänningen skall vara. I ett tunnare tyg :skall trådspänningen vara högre då? kan det vara det tro?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Skriv upp vad du har trådspänningen på nu . O sen kan du ändra en i taget o kolla på en provbit. Det är lättaste sättet att lära sig. Behåll gärna provbiten för senare koll.
Lycka till |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
vilken elna har du? Jag har en elna 745, och har haft en 683. Jag ska se om jag har kvar den engelska bruksanvisningen till 683:an för 745 ställer in trådspänningen automatisk även om man kan behöva ändra ibland... Men till 683 finns det en massa rekommendationer..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
jag har en Elna L4D. Jag skall göra en sån provlapp som beskrivs. Tack för tipset!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Det är inte så att du bytt tråd?
Är det så att det blev löst efter trådbyte har tråden inte lagt sig rätt mellan trådspänningsbrickorna. Ta i tråden framför och bakom. Dra fram och tillbaka, det liksom klickar till när tråden kommer i läge. /Bibbi |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:57.