Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-05-09, 16:51   #1
avslutad141023 avslutad141023 är inte uppkopplad

slöseri eller hur ska man säga

ja så kom då den efterlängtade våren..
själv har jag ett sjå att hinna med rent ut sagt.
först har jag ju mina 2 energimonster till hundar som pockar på uppmärksamhet, de vill träna, gosa o leka,sedan har vi ju hästen som vill ha rent o fint få sin dagliga protion gos o motion. tur man får en dos dagsljus tillsammans med djuren.
sedan vill man ju hinna så de däringa fröpåsarna, hinna få ett par lite tåliga blomster i jorden, övervaka lite beskärning. sedan är ju iallafall jag döds trött!!

Och så börjar maskinerna sjunga sina förföriska sånger, brodera dittan eller dattan. hörru behöver du inte lite tröjor skricker overlocken.

men tänk om man inte hinner med o plötsligt är det murriga vinter dagar igen, för visst är det väl ganska nödvändigt att somna en stund i solen... eller bara sitta o titta på mumsande hästar, konstigt att klockan kan gå så fort av att bara titta??

nejdå maskinerna rostar inte igen, möjligen datorn, den hinner jag knappast med, men man kanske ska erkänna att vid 19.00 snåret tigger undertecknad nästan om att få gå o lägga mej o sova... långa dagar men fyllda av sol..

Förstår att ni andra har lika bråda dagar, men glöm inte att passera närmsta hästhage, en stunds gräsätnings tittande är enormt avslappnande.

jag önskar alla mina syvänner en helt fantastisk vår, med skavsår på knäna av plantering, snrubbsår o stickor i fingrarna av trädgårds jobb, soliga fräknar på näsan. gräsdoft i näsan o jordmellan tårna, o skulle tyget få en o annan liten vårfläck när ni syr så är det ju bara minnen av våren 2008 den fantastiska..

Varma hälsningar från Trollet , ulvarna o Bunyipen
avslutad141023 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-09, 17:04   #2
Evalen Evalen är inte uppkopplad

Jag har saknat dig vännen, men vi ses väl i sommar! Sköt om alla de dina! Kramar.
Evalen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-12, 08:33   #3
ankan ankan är inte uppkopplad

Jag har undrat om något hänt eftersom det var längesedan jag såg något inlägg från dig.

Men det var skönt att höra att det bara var våren och livet som hindrat dig från att skriva.

Lev och njut,

Annika
ankan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-12, 16:13   #4
iamia iamia är inte uppkopplad

Härligt att höra från dig igen. Ha de så gott.
ÅsaS
iamia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-12, 17:50   #5
laika laika är inte uppkopplad

ja kan förstå att man borde ha mer än 24 timmar om dygnet så skulle man kanske hinna med allt man vill och inte bara alla måsten. Just nu är jag ivalet eller inte, om jag ska jobba mera i höst har på mej till i morgon men jag är slut som det är nu och vill hålla på med min hobby mera men kassan sinar om man inte jobbar.
Lite avis på dej pulver men sköt om dej och dina djur och familj och dej själv.
laika är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-14, 05:44   #6
peter1959 peter1959 är inte uppkopplad

Du har rätt inställning till livet !
I år ska jag tälta, grilla, fiska, rensa ogräs, slöa, sola, bada,sätta vin på egen frukt,koka gele på mina vinbär ja allt som hör sommaren till.
Gå ut med innekatterna i koppel i solen.
Hålla symaskinen igång med småprojekt mulna regniga dagar.
Jag ska försöka få sy mycket sommar i mig, så att jag nästan längtar till hösten med svampplockning, blåbär, lingon o sånt.
Kram på er syvänner
Bifogade bilder

peter1959 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-14, 18:30   #7
Lisbethw Lisbethw är inte uppkopplad

Här är en till som undrat var du tagit vägen....
skönt att höra att livet leker
med dig och de dina.....
Ha en skön sommar. Lisbeth
Lisbethw är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:00.