![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() Jag undrar om det finns tillklippningsbord att köpa ute i handeln eller på internet?
Om i så fall vad kostar ett sånt? Mvh/ Tygfantasten |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Okej, det var ju fint, men jag behöver bara en bordskiva som är mellan 150 - 200 cm långt och 90-100 cm brett och fyra bordsben som är cirka 80-90 cm höga. Ett bord som man står och klipper till vid. Finns det till ett rimligt pris tro?
Jag köper gärna ett begagnat om det skulle vara så. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Då skulle jag nog köpa en skiva och fyra ben på ikea
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Eller är kanske ikeas bordsskivor för smala?
Kanske bättre köpa en skiva typ plywood eller mdf i rätt format på bygghandeln? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Ja jag var inne innan och kollade bredden på Ikeas bordsskivor och det verkar som att de har inte bredare än 78 cm.
Matborden har bredare men då är benen för korta... Dom har ben som kan förlängas till 90 cm och kostar 95;-/styck. Det kan man kanske köpa och sen åka till t ex Bauhaus och köpa en skiva som du Monica föreslog. Det är nog det enklaste. Tack för tipset! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Jag köpte en bänkskiva på Bauhause 200x80cm den kostade inte mer än 395:- tror jag det kostade.
Sen är det bara att köpa ben til ju. Jag köpte ju ett höj o sänkbart bord för 500:- som vi satte den skivan på. Så nu används det bordet både till sittande o stående arbete. Kanon. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Jag har köpt två st tapetserarbord på Jula, storlek uppfällda 0,60x3m.Ställer man dom tillsammans får jag en yta av 1.20x3m. För säkerhetsskull lägger jag ett lakan ovanpå. Det fungerar hur bra som helst, men det bästa är nog att ihopfällt tar det nästan ingen plats alls.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() Jag har köpt två höj och sänkbara bockar från IKEA och en billig bordskiva därifrån som är 80 bred.
Passar perfekt att kunna höja bordet då jag klipper och sänka lite då jag tillexempel trycker tyg ... plockar bort det då sambon behöver garaget till annat. Kostade inte många hundralappar allt som allt!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:21.