![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Ringning på singoallatop
nu hade jag tänkt sy mig en singoallatop. men jag vet inte riktigt hur jag på bästa sätt ska göra ringningen.
sy en kanal med resår i? sy på resåren direkt på insidan? sätta ett knytband i en kanal? någon som vet vad som kan bli bäst? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Hej!har själv sytt en singoallatopp och gjorde misstaget med ett knytband ,det var svårt att få rynket jämnt och snyggt,
Ett alternativ är ju annars att ha resår i kanalen och band i slutändarna om du vill knyta en rosett eller dyl. Lycka till Mvh Susanne |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
då blir det kanske lite svårt att få jämt även med resår i kanal? så då borde ju en fastsydd resår vara bäst. men hur sjutton gör man det. har inte råd att skaffa en såndär praktisk resårfot..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Det går bra utan resårpressarfot också. Sy några stygn i början och sedan sträcker du resåren allt eftersom.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Sy en kanal med väldigt smal resår i.Det tycker jag blir bäst.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
En ide kan vara att sy några rader"smock".
Fålla först halsringningem riktigt smalt. Sy sen 3-4 smocktrådar ganska tätt, det brukar bli bra. När man syr smocktrådar använder man resårtråd istället för vanlig tråd i underspolen. Glöm inte att knytfästa noga backfäst inte!/Bibbi |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
tack för alla tips. jag får nog sy en provtop först och testa lite vad som blir bäst.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:05.