![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() Hej!
Detta är antagligen fel forum(eftersom att jag nålbinder), men jag tänkte att ni kanske kunde hjälpa mig med en brådskande sak. Jag har fått en beställning från en kille som vill ha vantar i strl 9-10, problemet är att jag har nollkoll på storlekar eftersom att jag alltid ritar av handen. Någon som har en aning om hur stort det är? (Liten, normal, stor?) eller har ni kanske tillochmed en måttlista eller länk till en sådan? Kram Jennie (i all hast) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Hejsan!
Jag stickar vantar på beställning och jag brukar alltid be om mått så att vantarna ska bli i rätt storlek.. Dessa mått brukar jag be om: http://mittens.se/matt/tumvantar.jpg Sedan så tror jag att det är skillnad på dam och herrstorlekar på handskar och vantar, jag har för mig att jag har 7 eller något sådant och jag har små händer. Men gå till en butik och kolla handskar och vantar med sådan storleksmärkning så kanske du får ett hum om hur stora vantarna skall vara. Lycka till. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Du kan också utgå från en beskrivning på en stickad vante och beräkna storleken med hjälp av masktätheten. Ta t ex Järbo gratis beskrivning på Lovvika vante.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:36.