![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
overlockens möjligheter
Har nu alltså min Huskylock 560D 4-trådar.
Novis som jag är undrar jag bara om det är möjligt att med maskinen sy en täcksöm enl bifogad bild. Jag menar maskinen skär ju allteftersom jag syr!!! "Kantstickar" jag med overlocken först och sedan syr en raksöm med vanliga maskinen? Kniven går att koppla bort men försäljaren rekommenderade det inte. Vet inte varför, kom mej inte för att fråga då! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Nej du kan inte sy en täcksöm med en 4-trådig overlock. Du kan overlocka kanten, vika in den en gång ock sy med tvillingnål på symaskinen.
Då ser det ungefär likadant ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Vissa fyrtrådiga går att sy täcksöm med tex Pfaff 4862. Men de flesta har inte den funktionen och om jag förstått rätt så har din maskin inte den funktionen, tyvärr.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
täckslm
ok, jag förstår...synd...Men vad kan de maskiner som har täcksömsfunktionen kosta tro? tex en Pfaff 4862 (ny el beg.)?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jag köpte min Pfaff 4862 för bara några veckor sedan och den gick då på 9 900 kr men då fick jag med tre pressarfötter på köpet. Innan dess hade jag en 5-trådig Huskylock 936 som jag köpte lätt begagnad för 10 000 kr, nypris ca 14 000 kr (rekomenderar dock inte den maskinen, jag hade nästan bara problem med den).
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:52.