![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Tyg med Elefanter på sökes!
Någon som sett något tyg med elefanter på någonstans. Gärna lite kraftigare.
Svenskt Tenns är fina men alldeles för dyra..... Helst schablonmässigt tryckta: dvs man ser bara konturerna på elefanterna. Gärna ljusgrön eller koboltblå bakgrund... Höga krav...men jag skulle bli själaglad om ngn vet var jag kan hitta det..Gärna i Sverige... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Nu ville du ha tjockt tyg, annars har Stoff och Stil ett limegrönt/vitt elefanttyg, fast det är ganska tunnt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Mairo har ett tyg som heter Elephant. Jag har bara sett det på bild och vet tyvärr inget om kvalitén. På deras hemsida finns bilder under rubriken Barn. http://www.mairo.se
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
|
Citat:
Stoff&Stils Elefanter är slut. Åtminstone så kunde jag inte beställa några där för ett tag sedan. Quilttyger, är det för tunnt?? //Kaja |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
lite info.
http://www.superbuzzy.com/
Hej,jag har sett många gånger som är tyg med elefanter i mitt land. ser liknande "Svensk ten" men det är inte riktigt.Ibland kollar jag denna hemsida i USA, så det passar inte för dig egentligen. de säljer japanska tyger och jag har sett några svenskar köpte från där. nu ser de har inte nu, men du kan kolla eller fråga dem om de har kvar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
|
Citat:
ÅsaS |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Går det lika bra med flodhästar???
Eftersom att du inte skriver vad du ska använda tyget till blir det lite svårare att komma med förslag.
På Ikea finns ju ett tyg med ljusgrön bakgrund och vita schblonaktiga flodhästar, skulle det kunna fungera? Detta tyg är dock inte kraftigt utan ungefär som lakansväv. Men jag har sett flera här på sidan som sytt barnkläder av det. På Åhléns har de just nu ett påslakanssett med vit bakgrund och shablonmässiga elefanter i ljusgult och rosa. Varannan elefant i rosa och varannan i gult. Har för mig att det inte kostade så mycket men då får du ju ca 4 meter tyg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Ups
![]() ![]() ÅsaS |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
elefant mönster
Gunbrittstextil miljö har tyger med elefanter. Själv har jag köpt elefanttyg i denna butiken för att klä om en fötölje. Vil du se bilden på hur den ser ut? Skriv till mig så skickar jag det till dig
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
JO, superbuzzy har/hade jättefina ungefär som jag vill ha, MEN de är slut. Kommer kanske igen.
Jag tänkte sy en väska av tyget, men även en barnklänning, plus ev. solhätta. Flodhästar går inte lika bra. Har det tyget i en annan färgställning och vill inte ha det mönstret igen. quilttyger: tja till en väska är det på tok för tunt, till barnkläder kanske ok. Beror ju lite på hur tunt det är. Just nu sitter jag och tillverkar en schablon och ska provtrycka mina egna elefanter...får se om det blir bra nog. Är lite orolig för att färgen kommer att flyta ut och det ej blir knivskarpt Men har hört att det finns ngn sorts schablonspray man kan limma tillfälligt, med? Min schablon är iaf full med nio fina elefanter så jag måste kunna lyfta av den och göra flera. Ska prova på en stuvbit först. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
Ikea hade INGET med flodhästarna .-( när jag var där sist.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
|
Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
hur gick det med elefanterna?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
Elefantfortsättning.
Jo, schablonen ligger som sagt och väntar, har inte haft tid och möjlighet att hitta det rätta bakgrundstyget, men imorgon ska jag faktiskt se om jag hittar det jag tänkte mig.
Rapporterar vidare när jag "kladdat" med färgen också...! |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:15.