![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Sy hängmatta att sova till husvagn
Hej!
Är det någon som vet? Vad ska man ha för tyg till en säng som ska vara en hängmatta i husvagnen och hur gör man? mvh mia |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Vi hade en gång en husvagn med en hängmatta i. Den var sydd i ett stadigt tyg nästan markisväv. I varje kortsida var en kanal sydd och i den en träpinne instucken. Den vilade sedan i ett fäste i väggen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Ja det är den jag menar. Då prövar jag med markisväv, men jag vet inte riktigt hur mycket tyg jag behöver i mellan pinnarna för man vill inte att den som sover där ramlar ner eller ligger för hårt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Oj, jag ser nu att jag skrivit att kanalen och pinnarna ska vara på kortändan. Fel fel fel. Den ska vara på långsidan.
Den hängmatta vi hade var det bara lite extra nerfall på så den inte var stram när den hängdes upp. Då låg man som i en liten vagga och föll inte ur den. För mjukheten kan du väl ta ett extra täcke som madrass eller en bäddmadrass. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Ja tar nog ett täcke för det är vår minsta som ska sova där. Så nu ska jag bara räkna ut hur mycket tyg jag behöver.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:27.