![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Min singer syr för löst
Jag har nyligen införskaffat en singer ultralock 14SH654 men jag har inte fått den att fungera ordentligt. Alla trådar blir för lösa trots att jag har trett den exakt enligt instruktionerna och har rätt trådspänning. Jag har även prövat att öka trådspänningen utan resultat.
Här är en länk till en bild som visar hur sömmen blir när jag syr http://drkitch.bilddagboken.se/p/sho...3&directlink=1 Det är förövrigt en 4-tråds overlocksöm som jag försöker få till. Är det någon som vet vad det är för fel? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag kunde inte titta på din bild.
Men min gissning är att trådarna har inte kommit in ordentligt mellan trådspänningsbrickorna. Ta i tråden framför och bakom trådspänningsbrickan dra fram och tillbaka tills det klickar till. Då ligger tråden i rätt läge. /Bibbi |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag har ochsa en Singer, en 14SH754 och jag hade samma problem. Det är som Bibbi sa. Hos mig var det första traden som inte hade "klickat" in efter ett tradbyte. Tog mig nästan 2 veckor innan jag kom pa
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:32.