![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Smart garnförvaring?
Hejsan!
Nu så är jag fruktansvärt leds på att ha garn överallt, har stoppat ner allt i banankartonger, men det är inte någon smart förvaring, jag har inte någon som helst aning om vad jag har för något när jag har dem så och heller inte var garnerna är även om jag vet vilket garn jag vill ha! Så, har ni någon bra lösning att dela med er av? Kamilla |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Alltså grejen är ju det att jag gärna sorterar efter kvalitet och färg, haha, sedan så har jag heller inte något ställe att ha dem på, jag bor rätt litet, men de har jag faktiskt funderat på, men då ska jag gärna ha en hylla också att ha lådorna i..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
dessa lådorna är stapelbara o finns i massor av olika storlekar använder dom själv till allt möjligt från kaninfoder till trådförvaring
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jag hade oxå garnerna i lådor men jag hade inte så mycket, 2 st. Sedan kom jag på att jag sorterade upp dem i färg och la dem i sådana där nättuber med hyllor i... Där är det lätt att hitta det man vill ha och man blir inspirerad att använda det!
Det krävs dock att man har en krok i taket! Jag tror "nättuben" heter fångst på IKEA... Eftersom det bara är hål som öppnignar i hyllorna ramlar inte allt ur heller. Vilket är bra då jag ibland tar upp hela "röret/tuben" från källaren för att slippa springa efter en o en färg... |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Jag hämtar lösgodislådor i affärn och diskar ur.
Sen är dom staplade på varandra men jag ser precis vad som är i dom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
det där med nättub tyckte jag lät bra
![]() lösgodislådor är lite små, då får det ju plats typ 3 nystan, dvs jag måste ha ungefär 100 lådor för att få plats med allt, funkar säker jättebra om man arbetar i annat material och med tunnare garner och inte har så mycket som jag, som är garnsamlare, har. Det finns så många smarta lösningar men ekonomin säger stopp till det mesta just nu :P |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Hejsan.
En lösning som jag för några år sedan var hyllor uppe vid taket. Jag använde vita vinkel-fästen och vita smala hyllplan.Garn väger inte så mycket men tar plats. På detta vis hade jag överbick och var en trevlig inredning. Kostade inte så mycket ./Anneli |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Oj den var bra, Det ska jag fundera över tror jag.
Mina godislådor har jag till alla restgarner. 5 nystan i samma färg och material går ner i en låda. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Stora genomskinliga backar på hjul att skjuta in under sängen kanske kan vara något. Finns på IKEA. Förutsatt att du inte har sängen på sockel då naturligtvis.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:34.