![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Ska inte tvillingsömmen vara elastisk?
jag sitter här och funderar på varför tvillingsömmen inte blir elastisk på en del av de plagg jag sytt?
Numera vet jag knappt hur jag ska kanta leggings eller nederdelar på tröjor eller liknande. För efter ett tag så går sömmen sönder...förr eller senare. Jag har fått för mig att det ska vara en elastisk söm??? Dessutom ser sicksacken lite konstig ut på på avigsidan. Liksom ihopdragen, fast jag följer instruktionsboken. Är det någon jag ska ändra? Trådspänning? Högre eller lägre? Lägre kanske? just det, alla plaggen är sydda i elastiskt material. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Hej
jag hade samma problem förut men har nu kommit på att lägga rivbart eller tjock Solvy underlägg under sömmen, ev. kan man också släppa lite på övertrådspänningen. Då blír det bra. Roligt att läsa om att du har Elna, jag köpte en på 60-talet och jag älskade den men så fick jag för mig att jag skulle ha en med flera sömmar och då blev det en Husqvarna, den är bra den med men inte så som Elna. Ska titta på deras hemsida. Tack för tipset. Liselotte |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:43.