![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
quilta en huv
Hej
Jag har tänkt mej att göra en symaskinshuv. Den ska bara vara i ett tyg, alltså inga ihopsydda lappar. Är inte så hemma på detta med quilt... Hur skulle ni göra? Ska man sy ihop huven först och sen quilta elelr ska man quilta ihop tygerna och sen sy ihop dem till en huv? använder ni bara tyg , vadd och tyg igen(som foder) när ni quiltar elelr har ni nåt annat i också. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Hej!
Man kan göra lite hur man vill. Här finns en beskrivning på svenska: http://www.husqvarnaviking.com/se/507_4976.htm och en på engelska: http://sewing.about.com/od/freeproje...necoverins.htm Hoppas det hjälper. Lycka till! Rae |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
hej. Andra länken fick jag inte att funka tyvärr
Jag har redan gjort ett mönster. Det jag funderar över är när jag syr "krumelursömmarna" som håller ihop vadd och tygerna. Om man går in på din första sida och klickar på Designer se så finns det sömnadsprojekt där . Ett quiltat överkast som är frihandsquiltat med dessa krumelurer ...sådana krumelurer menar jag ![]() ska jag sy ihop hela huven först och sy den helt klar och sist sy dessa krumelurer eller brukar man "krumelura" varje del innan man syr ihop allt? ![]() Hmm man kan ju undra om jag ska hålla på med sånt här ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jag tror det är enklare att göra varje del för sig (med mönstersömmar)och sen sy ihop dom.
Det kan vara svårt att komma åt i hörnor och liknande annars. Man brukar ha framsida,vadd, bakisda det brukar räcka.. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:21.