![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Tvätta bort vliesofix?
Jag sydde på en applikation på en fröskalsbommull. Först strök jag fast den med vliesofix och sedan så sydde jag med satängsöm hela vägen runt.
Sedan inser jag att applikationen sitter helt fel. Katten svävar ju!!! Sprätta bort det går ju, men vad gör jag med vliesofixen?? Även om jag får loss allt så lär det ju sitta kvar några bitar av vliesofixen på tyget. Går det att tvätta bort?? Eller är det kört?? Lär väl få hitta på något åt katt-f*n att sitta på... Eller?? //Kaja |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Katten fick sitta på en liten sten och sola sig... Bilder finns i mitt fotoalbum nu.
Men, jag får ju fortfarande vliesofix på strykbrädan med jämna mellanrum, så frågan kvarstår... //Kaja |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag brukar använda två bakplåtspapper av teflon när jag gör applikationer. Ett under och ett ovanpå applikationen för att slippa kladdet på strykjärn och bräda. Kanske du får bort vlisofixet om du lägger ett vanligt bakplåtspapper eller smörpapper över och värmer med strykjärnet och så skrapar på kladdet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Får nog börja använda bakplåtspapper jag också. Jag är hopplös på att glömma sådant bara...
//Kaja |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Har i dag börjat jobba med vliesofix och applikationer. Jättekul! Tur att jag läste här i veckan och var beredd på att limmet fastnar på strykbrädan och strykjärnet. Fick trots allt lim på strykbrädan som jag tog bort med att lägga på ett hushållspapper som jag strök på. Då sög papperet upp limmet. Ett litet tips till er andra som råkat ut för det.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:23.