![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
täckkjol
Finns de någon bild på en täckkjol på nätet? Jag kan inte hitta det? Det skulle vara skoj att se en nu när de skrivits en del om dem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Ingen som vet
??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
jag bara vet att de hade täckkolar på inter- sport & naturkompaniet gick på ca 400 kr har ej varit och tittat i år....men chansa där!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Den här kanske?
http://www.naturkompaniet.se/index.asp?ItemId=42086 |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
För att dra upp en gammal tråd. Biforgar en länk till en väldigt poppis tillverkare.
http://www.hoop.se/ Jag tänkte själv göra en med de kunskaper jag har. Är det någon som har ett mönster som man bygga på? Jag är ute efter att göra en variant av herrmodellen åt mig själv men en bra grund vore iaf toppen. Tips på material? Jag tänkte något vattenavvisande glansigt tyg utanpå och köra fleacetyg på insidan som isolering. Eller finns det färdigt som är bara klippa och sy så man slipper göra sitt eget foder. /Robin |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Prova med bävernylon, det borde ju fungera. Quiltat foder som i barnoveraller går att ha innanför, och så ganska tunn fleece innerst om du tycker att det behövs.
Vad gäller mönster så leta efter enkla kjolar, byt ut ena sidsömmen mot dragkedja alt låt knäppningen gå hela vägen ner bara. I beskrivningen står det ju att det är resår i midjan, blixtlås längs ena sidan och på andra sidan ungefär upp till hälften - killmodellen hade visst gylf som gick att öppna men det är ju frågan om det är helt nödvändigt egentligen. Glöm inte att göra den vid nog för att få plats med byxorna under bara... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Är också sugen på både en täckkjol och en regnkjol. Idén väcktes upp igen efter nästan tio års dvala när jag fick denhär länken skickad till mig av en kompis. Jag är ju ingen lapptekniksmänniska men jag vet att det finns andra som är det, hoppas någon blir inspirerad.
http://www.craftster.org/forum/index...7381.msgH#msgH |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Jag gjorde en täckkjol till min dotter för nåt år sen. Då använde jag poplin och termofoder, gummiband i midjan och blixtlås i sidan. Det behövs nåt halt foder på insidan annars fastnar den när man rör sig. Jag gjorde den ganska lång. Den användes flitigt. Snabbt och lätt att ta på sig.
/Eva |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Hej! Jag har sytt en variant på täckkjol för några år sedan . Ni kan se bilder i mitt album. Ha en härlig vårdag! Kram fr Eva
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:14.