![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Klänning av kraftig lin
Jag funderar på att sy en klänning av Stoff och Stils kraftiga retromönstrade lintyg. Går det eller blir tyget för tungt? Jag hade tänkt mig en ganska enkel modell, ärmlös, V-ringad, med bara fram- och bakstycke. För flera år sedan sydde jag en klänning efter det här mönstret som jag blev mycket nöjd med. Då använde jag Stoff och Stils tunnare lintyg, så det tyget vet jag att det funderar.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag hade en klänning när jag väntade barnen i ganska kraftigt lin... Den blev följsam med tiden! Fast jag vet ju inte hur kraftigt det var jämfört!
Jag älskade den modellen och vill ha en sådan nu men vet inte om jag vågar eftersom folk kan börja fråga när det är dags! hm... Jag undrar därför oxå hur man får linet att bli lite mer mjukt (=använt) på kortare tid?! Man vill ju verkligen inte använda sköljmedel eller nåt sånt äckligt! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Mjuk
Hej!
Du kan slå lite ättka i sköljvattnet så blir den mjuk. Häng ut den på tork så går ättikslukten bort. Ättika använde min mor som sköljmedel. Inga-Lill |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:45.