![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
![]() Jag står som ett riktigt frågetecken.
Vad är det för skillnad mellan tyger till lapptäckten och "vanligt" tyg? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Vad menar du i så fall med "vanligt" tyg? "Vanligt" tyg skulle ju kunna vara vad som helst, medan lapptäckstyg är en viss sorts tyg. Det är 100% bomull i en viss grovlek, lite som lakanstyg ungefär, men lakan kan ju också vara olika tjocka, så det är lite svår att beskriva exakt. 100% bomull brukar det vara i alla fall, och vad gäller grovlek kan du ju prova att känna på ett lapptäckstyg i någon tygaffär. Jag skulle kalla också lapptäckstyg för "vanligt" tyg, men det är en viss sorts vanligt tyg.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Det tyg som brukar säljas just som lapptäckstyg är ofta ett ganska tunt bomullstyg med slät yta.
Om det är så att du funderar på om du kan använda det till annat också, så kan du förstås det! Coh tvärtom, du kan anv'nda vad du vill till dina lapp-projekt. Och förresten, lapptäcken och lapptäcken... Finns ju mycket annat man använder lappteknik till! Då är det ju bra om tygerna är av någorlunda samma tyg, så de beter sig på samma vis. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Tack för svaren
![]() Orsaken till att jag undrade var för att jag surfade runt på någon sida som sålde tyger och dom hade just "Lapptäckstyger" och "vanliga" till salu. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:24.