![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Benvärmare Till Hundar
Hej o god fortsättning på er.. nu sitter jag o gnuggar mina trötta celler, men behöver hjälp.. är det någon som har hund som köpt eller stickat benvärmare nån gång.. ras spelar ju ingen roll.. men eftersom jag aldrig ens sett några. så är det svårt att gissa hur långa dom brukar vara o hur dom e gjorda för att sitta bra på benet - för att inte trilla av..
hoppas nån här vet- för det gör inte jag.. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Har aldrig sett, köpt eller gjort egna...
Ursäkta en något dum fråga men vad ska du ha dom till??! Vad ska syftet vara - enbart värma hundens ben?? Förklara lite mer så ska jag försöka komma med tips och råd!! Hundar kan ju vara väldigt snabba så de måste sitta ordentligt.... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
hej
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Är det inte bättre att sticka en långärmad "tröja"? Med "helly hansen"-form såtillvida att den är längre på ryggen än på magen. Och så får bakbenen vara som de vill.
Benvärmare till bakbenen tror jag är svåra att få fast. Dessutom, om det är en hanhund som ska lyfta överallt så kanske han fastnar i nåt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
hej.. nä han hade redan fodrad vinterjacka som satt precis lagom på honom.. så det blir ju kaka på kaka liksom.. det va dom benen hon ville ha benvärmare till
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Sticka till hunden-Anna Tillman
Om jag inte minns helt fel så var det ett par benvärmare med i denna trevliga bok...tillsammans med en matchande tröja.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Åh tack så mycket... den ska jag beställa genast.-sprang till syrummet direkt och jag hade ringat in den i katalogen jag har med hobbyböcker - för att jag nån gång ska beställa den, man vet ju inte vad den innehåller för mönster, Så nu behöver jag inte tveka längre..
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
För att inte trilla av kanske ett band över ryggen vore nåt. Knäpp, knyt eller kardborre.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Jag har stickat benvärmare till min hund
![]() Jag tog ett mönster från garnstudio som var till handledsvärmare och anvönde det. jag använde kardborreband som knäppning, lätt som en plätt att göra! |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
ja va bra att nån har gjort det.. men ska dom va längre så man drar ner i veck -för utseendets skull- som vi gör/gjorde till oss eller ska dom bara va raka? sen har jag tänkt att man kan sticka 2räta 2 aviga. eller blir den resåren för lös.. hur satte du fast kardborren i benvärmarna?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
Jag har då en liten hund och jag stickade 2 räta & 2 aviga
![]() Jag stickade ite på rundstickor, så jag satt karborren längst kanterna bara, enkelet och smidigt att sätta på och ta av. Sen sparde jag en liten garntråd som man man använda som snöre och knyta fast runt benet bara för att benvärmaren ska sitta kvar bättre på benet. Hoppas du fick någon hjäp ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
Nej min abenvärmare är inte rynkade men det går säkert precis lika bra att göra på det sättet!
![]() ![]() Garntråden använde jag bara som en lös tråd och knyter runt benet för att benvärmaren ska sitta på plats bättre den är egentligen helt oväsentlig. Hoppas du får ihop några benvärmare ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
ja jag med
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:24.