![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Min pfaff väsnas!
Jag köpte ju min pfaff för två månader sedan och har varit toppennöjd med den. Jag har sytt MASSOR med den. Nu tycker jag att den väsnas lite när jag syr med den i tyg. Däremot så låter den inte lika mycket när jag bara kör ut tråd. Troligen är det något med kniven att göra. Jag tycker att det ser ut som om den skär snyggt fortfarande, så jag tror inte att den har blivit sliten, men jag kan ju förstås ha fel.
Någon som har koll?? //Kaja |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Om du nu har kört jätte mycket med den kan det inte bara vara så att den vill ha lite smörj.
![]() Skadar ju inte med lite lja ibland o speciellt när man syr mycket. Min Huskylock har också börjat låta så när tröjan jag håller på med är klar ska gubben få rengöra o smörja lite. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag smorde den lite och då blev det bättre. Kanske ska smörja ÄNNU mer då.... Jag har ju en hel flaska....
![]() //Kaja |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jo min maskin väsnas den med om den inte får sig en omgång med jämna mellanrum. Så skönt att det var så enkelt och att inget gått fysiskt sönder
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Glöm inte att göra rent den ordentligt , min började krångla lite och det visade sig att det var ju en hel del ludd som tryckt ihop sig och satt ivägen . Den behöver städas ännu mer än en vanlig symaskin .
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:00.