![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
3 -4 -5 trådar
Har det att göra med vilka sömmar maskinen kan?
Jag måste få kläm på detta med overlockmaskiner... Overlockdjungeln är nästan värre än barnvagnsdjungeln... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Det stämmer. Den vanligaste overlocksömmen behöver 4 trådar. Rullfåll 2 eller 3 beroende på maskin. Allt jag har sytt på min overlock har varit med 4 trådar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Vanliga overlock maskiner har 4 trådar och syr overlocksömmar, de används ofta för att sy ihop tyg.
Sedan finns det kombinationsmaskiner som har 5 trådar och de kan man sy overlocksömmar med + att man kan sy kedjesöm eller tvilling och trillingsöm, det är tex den sömmen som man fållar upp en t-shirt med. Jag tycker att man behöver alla 5 sömmarna för att få ett snyggt resultat. Det finns också några maskiner som bara syr dessa sömmar tex Janome cover pro 1000cp eller babylock coverstitch. Kolla också vilka tillbehör som finns. En sak som är bra att ha är kantbandsguide, den hjälper till att få kantbandet snyggt. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:24.