![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
I valet och kvalet (skaffa symaskin)
Min mamma och pappa har tänkt att ge mig en symaskin i julkapp. Vilket innebär att jag inte kan välja helt fritt vilken maskin jag får. Dessutom så säljer affären i piteå Husqvarna maskiner.Men detta är inte min huvudvärk...
Min mor var dit och fick rekommendationen Huskystar E20 (ca 2500) som ska vara en "enkel" maskin med inte så mycket extra eller en Huskystar C10 (ca 4500) som skulle ha knappar istället för rattar och lite fler sömmar och finesser. Jag gick till Husqvarna försäljare i Sundsvall för att fråga om råd. Där blev de förvånade att en Huskystar kunde kosta så mycket. De sa att Huskystar var sämre och tillverkades i asien. Att det inte finns reservdelar om den skulle gå sönder. Den affärern gav 2års garanti på Huskystar och 5 år på de regelrätta husqvarna maskinena. Så hon rekommenderade Emerald 118 istället. Hon sa att den var starkare än Huskystar När jag vidarebefoderade denna information till mamma så kollade hon upp vad affären i piteå sa om Emerald 118. Till svar fick hon att Emerald också tillverkas i asien (de i sundsvall sa att den heter Husvarna Viking därför att den är svensktillverkad). Att det går att få reservdelar och att Huskystar C10 är bättre än Emerald. Så två olika återförsäljare säger helt motsägande saker. Så då tänkte jag fråga er som inte tjänar extra på vilket val av maskin som det blir. Det står mellan Huskystar C10 eller Husvarna Emerald 118. Jag vill ha en sysmakin för att kunna sy egna gardiner, laga eller fålla kläder och kanske försöka sy egna kläder plus lite annat smått och gott. Det som talar FÖR Huskystar C10. Den har knappar istället för rattar. Fler sömmar. Plus att det tack vare en kampanj föjer med extra grejor till ett värde av ca 500:- Det som talar EMOT är att de i Sundsvall hävdar att Huskystar är sämre och inte har några resevdelar. Det som talar FÖR Emerald 118 är att jag faktiskt sett maskinen och fått ett bra intryck av den. Att de i sundsvall säger att den ska vara bättre. Hon i affären sa att hon sytt genom 4 lager jeans och kan säkert bevisa det om jag vill. Det som talar EMOT. Den har färre sömmar och rattar. Men det är inget som jag egentligen stör mig på. Jag måste erkänna att jag lutar åt Emerald 118 men jag vet inget om Huskystar C10 (det kan vara C20 oxå min mamma blandade ihop namnen vid ett par tillfälle så hon vet inte säkert, men den ska kosta ungefär 4500:-) Jag vill inte dömma bort den på förhand. Så jag tänkte höra med er vad ni har för fakta, iformation och åsikt om detta. |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:21.