![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Krage på t-shirt "står upp"
Blev precis klar med min första t-shirt gjord i stretchmaterial.
När jag var klar så märkte jag att kragen "stod upp", eller liksom hängde, inte så snyggt. Sökte lite och fann det att man måste sträcka på mudden, men jag vet inte riktigt hur jag ska gå till väga, kan någon beskriva? Gärna visa med bilder om det går. Mvh, Per |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Tack så mycket!
Men jag förstår inte riktigt vad hon gör i början, hon viker kragen och nålar lite, för att göra fjärdedelar, men jag förstår inte riktigt vad jag ska göra |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Om du tittar på videon som finns på sidan så ser du hela processen.
Poängen med det hela är att du gör kragen kortare än halsringningen. Du måste alltså sträcka kragen för att få den att ligga plant. Senast redigerad av Delfintua den 2007-10-20 klockan 10:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jo, det förstod jag, men när hon gjorde fjärdedelar av mudden så vek hon dem och nålade, jag förstod inte hur hon vek det.
Hur vet jag hur mycket mudd jag ska behöva använda, förresten? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Hon vek den i fjärdedelar för att få en jämn sträckning runt halsen. Passa in nålarna på mitt fram, mitt bak och mitt uppe på axeln.
Rätt längd på mudden får du om du följer hennes exempel i början. Där hon mäter mudden och sträcker den runt kurvorna. I en tidigare diskussion så anges mudden till 30% kortare. Senast redigerad av Delfintua den 2007-10-20 klockan 10:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Oj, jag kollade på fel video, en tröja med turtle neck, men det kanske inte är så stor skillnad
Tack för hjälpen i allafall |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Lycka till med din krage!
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:17.