![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() hjälp! jag ska sy ett par byxor åt en tjej. dom ska va klara på fredag. stress! jag har inte börjat än. jag saknar vissa mått. vet någon måtten stussläge/höjd och höftläge/höjd på en storlek 48??
vore väldigt tacksam för hjälp! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Det jag vet är att höft och stuss ligger 9 respektive 19cm från midjan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
men är det verkligen samma mått på alla storlekar? jag vet att det är 9 och 19 på storlek 38
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Enligt min lärare i mönsterkonstruktion är det så på alla "normala" det beror tydligen på att vi är barnaföderskor på någotvis, vad vet jag... men så ska det vara...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
okej. då får det bli så. tack för hjälpen!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Kollade just i min måttabell från Tillskärarakademien och det stämmer att det ska vara 9 resp 19 cm på alla storlekar!
Barbro |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
olika
man brukar säga att "standard är 9/19 eller 10/20 men det kan skilja avsevärt speciellt i stora storlekar.(jag är liten & har t.ex 10/16=ankrumpa)
men hur noga man behöver mäta beror ju mycket på material & modell på det man ska sy. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:48.