Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tyger och tillbehör
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-10-08, 15:16   #1
avslutad111024 avslutad111024 är inte uppkopplad

klippbord

Behöver du tips på ett enkelt klippbord?
Jag har fått ett klippbord klart idag , som jag tycker är perfekt, har byggt ihop med bordskiva och sedan på en färdig bänk från Ikea.
Om ni är intresserad av att se det så finns de bild på de i min zoomin i mappen kråkslottet.
http://carinas.zoomin.se
avslutad111024 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-08, 17:09   #2
Kaja_gbg Kaja_gbg är inte uppkopplad

Så har jag också tänkt att göra, men jag tycker att 75 är för lite i bredd. Vi har 80 på köksbordet och det är i minsta laget om man har tyg på full bredd (150).

Just nu skissar jag på något av ett klaffbord för att kunna fälla ihop när jag inte använder det.

//Kaja
Kaja_gbg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-08, 17:39   #3
ichigo ichigo är inte uppkopplad

Jo, gångjärn låter ju bra! Du kan ju lyfta och vika ihop skivan så det blir till ett "vanligt" bord istället när det inte är i bruk? Men då krävs det nog en listig lösning vad gäller ben.. eller ja kan ju ha lösa ben som t.ex. bockar som jag pratade om tidigare.

Jag skulle gärna vilja ha något sådant, men vi bor i för små rum för det.. "tack och lov" syr jag knappt mänskokläder längre.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-08, 20:09   #4
stenbeckan stenbeckan är inte uppkopplad

Min sambo är i full gång med mitt klippbord. Det görs av trådkorgar såna som kan köpas billigt på en ställning med 4 st. Uppe på den så finns det en skiva. På sidorna kommer det finnas skuvor som kan fällas ut. Det kommer bli ca 60cm djupt och 180cm långt upp vikt. Användet jag det inte kommer det att vara 60x40 cm.
Ska bli så bra då slipper jag stå vid mitt RUNDA köksbord o svära så fort jag ska klippa till något. Längtar till fre då gångjärnen ska inhandlas o sättas på sen är det klart.
Lovar att bild kommer så fort det är klart.
stenbeckan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-08, 20:21   #5
ichigo ichigo är inte uppkopplad

60 cm är det inte lite väl smalt? Men självklart är det mycket bättre än jobbig köksbord.

Förr brukade jag använda vardagsrumsbordet det är visserligen lite avrundad, men den är ganska lång när man dragit ut och lagt i alla brickor. Men nu när vi flyttat så går det inte längre så pga platsbrist, så nu är den helt rund och ja hopplös som du vet.

Men ja, inga människokläder. Just nu filar jag dock på mönster o toile för korsett, men en sådan tar ju inte mycket plats.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-08, 20:38   #6
Kaja_gbg Kaja_gbg är inte uppkopplad

Jag funderar på att använda ett sådanthär.

http://www.ikea.com/PIAimages/66394_PE179293_S4.jpg

och att sätta hjul på det för att det ska komma upp i bra arbetshöjd. Höjden är 74 och med 10 cm hjul så blir det 84. Helt ok, även om det inte är optimalt. Fördelen är att det går att stuva ihop om jag inte använder det.

//Kaja
Kaja_gbg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-09, 00:14   #7
Vidar Vidar är inte uppkopplad

Mjooo.... "Norden" är ett platsbesparande bord. Är väl egentligen inte helt nöjd med stabiliteten, men har man inte klätterbenägna småbarn så går det väl... Dessutom får man ju lite extra lådor på köpet.
Ett tips. Kladda på stearin på glidytor av trä så skall de glida bättre.
Vidar är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:03.