![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Är det någon som har provat dessa maskiner
Brother Innov-is 500
Brother SE270D Man måste köpa dem via nätet. Där är en trådkapsel fungerar den. Är det sladd som passar våra kontakter eller måste man ha någon adapter? Anne-Lii/Junia |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Köper du dem i Europa passar de i våra vägguttag. Köper du från USA måste du ha transformator. Det har skrivits om dessa maskiner här förut (ganska nyligen). Ska prova att söka. De är samma maskin, med inbyggda NallePuh i 500 och andra Disney i 270. Trådkasetten fungerar, men om det är en bra grej eller inte är en smaksak.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Äsch, hittar inte, utom den tråden där du själv varit aktiv, så den känner du ju redan till... Går ju inte att söka på t.ex. "500"...
Nåja... Maskinen är OK till enklare sömnad och broderar bra med sin begränsning på 10x10 cm broderyta. En mycket lätt och tyst maskin med många inbyggda sömmar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
|
Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Helt rätt! Slarvigt av mig! Tänkte bara på spänningen! Just denna maskin är jag ganska säker på har vanlig apparatsladd som bara är att byta om man köper den i Europa, dock.
Från USA är de däremot avsedda för 110 Volt och då behövs transformator! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Jag har haft innovis 500D i två år men har ganska nyss bytt upp mig till 400D. Just trådkassetterna kan jag sakna från 500:an. Det var så smart att man kunde ladda nästa trådfärg i kassett nummer två under tiden som maskinen broderade färg nummer ett.
Rebecka |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
[QUOTE]ra77 skrev:
[B]Jag har haft innovis 500D i två år men har ganska nyss bytt upp mig till 400D. Just trådkassetterna kan jag sakna från 500:an. Hade du någon gång problem med trådkasetten? Anne-Lii/Junia |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Jag använder en 500 till sömnad (inte broderi) någon gång varje vecka (den är så lätt att ta fram/bort om man bara ska sy en snabb söm). Jag vet inte vad du menar med "problem", men visst får jag titt som tätt göra mer än ett försök för att trä med trådkasetten. Gillar heller inte att så många rullar behöver sitta på extrapinne utanför den, men i stort sett funkar den väl OK. Föredrar dock att trä "påriktigt" och så ha nålträdare som de flesta broderimaskiner har.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Jag har tänkt att anv. en lätt och enkel brodermaskin som även går att sy vanligt på, när jag åker runt på olika dagligaverksamheter, de ska ha "kurser" i att brodera på maskin men även att de ska kunna sy ihop en mössa tex.
Om någon vet en annan liten och enkel maskin så hör av er, vill inte lägga ner för mkt pengar på en sådan maskin.... Problemet som jag hört är att något i trädfunktionen går sönder och att det inte är bra. Men med tanke på att det är personer med olika fuktionshinder som ska gå på kurs så tänkte jag att det skulle kunna vara en bra lösning... Anne-Lii/Junia |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
rose
hq rose är så handikappvänlig o nu till bra priser...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
Hade du någon gång problem med trådkasetten?
Nej inte vad jag kan minnas. Jag har mest små rullar som får plats innuti. En pinne till hållaren för extrarullar gick av när jag en gång tappade den i golvet. (Har tappat den många gånger innan dess utam att något hänt) Det var inte svårt att få tag på en ny sådan extrahållare. Rebecka |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
En Rose är betydligt robustare än de här små Brothermaskinerna. Rejälare helt enkelt. En begagnad Rose är ett mycket bra förslag tycker jag!
Men just att de här maskinerna är så himla lätta att lyfta/flytta är ju bra om den ska transporteras runt och kanske tas upp och ner på bord ofta. Jag tror inte det är speciellt vanligt att trådkasetten går sönder. Visst, det händer säkert, men tänk på att 270 är otroligt utbredd som första broderimaskin i USA. Klart att några krånglar när de finns i så stort antal! Och kanske hos många helt ovana användare! Vad jag än må tycka är det ju också så att Disney är populärt. Och i båda Brothermaskinerna finns ju inbyggda Disneymönster. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
Tack ska ni ha för era inlägg, nu får jag fundera vidare.
Hör av mej igen om jag har funderingar... Anne-Lii |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:11.