![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Jag blir så avundsjuk!
Jag blir tokig när jag läser vad alla gör vid sina symaskiner o vad ni har för idéer.
Jag går hemma hela dagarna o vill sy jättemycket men det "låser" sig när jag väl sitter där. Blir aldrig nöjd o då lägger jag av. Hur gör ni för att hålla ångan uppe? Jag kan känna mig lite "onyttig" om jag suttit o sytt en hel dag. Det blir ju ändå inget bra. Hjälp mig att komma igång.... Kommer snart att gå hemma som mammaledig men tiden dit går sakta. Är det nån mer därute som går hemma o väntar på nåt stort? Det kanske är det som är felet för mig, jag väntar för mycket istället för att ta tag i saker. Nån som känner igen sig? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Hej Annica
Nog är det så för oss alla ibland. Varför inte göra ett lapptäcke till babisen, det finns så fina tyger och det behöver inte vara så stort. Du ska veta att min papperkorg är alltid full efter dagens slit, men jag gråter inte för jag lär mej något av alla misslyckanden. Så upp med hakan och tänk, jag kan visst. Hoppas det hjälpte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Annica: näää man är inte ! onyttig bara för att man gör nåt man tycker om.
O allt behöver inte bli bra eller ens bli nåt speciellt... starta med nåt litet; ett täcke som sagt, en kudde, enkel liten väska ... Man lär sig ju på vägen ! Är oxå osäker själv på om det jag gör är bra nog för tex swapparna... syr för säkerhets skull en massa extra block o väljer sen.. men av alla överblivna bitar tänkte jag faktiskt göra ett täcke så småningom ![]() Hobbys - vad det än månde vara - är bland mycket annat något som behövs för att vi ska kunna koppla av ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jag vet inte hur många babytäcken jag börjat med o som nu ligger oklara. Jag ska alltid krångla till det så mycket att det blir bara kattskit i slutändan. Har svårt att nöja mig med det enkla fast det är det som brukar vara snyggast i långa loppet.
Tack för stödorden på vägen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
hi hi - känner väl igen mej; tänk va mycke "kattskit" man producerat...
![]() (Det samma gäller förresten när jag ska laga mat/baka; ungarna är härdade vad gäller mammas experiment och inspirationsattacker vid spisen) Kan du inte ta o leta upp o sy en grej, tex ETT block som är lite för svårt/meckigt o så bli j-ans nöjd när det är klart ? http://homepage.mac.com/chiaverini/s.../patterns.html här finns massor massor av snyggisar ! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Hanne har gjort ett jättefint täcke med ett enkelt block titta här:
http://www.sysidan.se/albums/viewpic...27395?ID=27395 Kan du inte göra upp en "plan" för ett enklare projekt, och sedan försöka hålla dig till det? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Finns det ingen studiecirkel för daglediga / syverkstad etc i närheten av där du bor eller för all del några andra syintresserade som du kan anordna träffar med? För mig ger det mycket att utbyta ideér med någon annan och också få lite pepp när man är lite för självkritisk (för det är man ju lite nu och då :-)).
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:04.