Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Allmänt om symaskiner
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-08-14, 13:31   #1
tillis tillis är inte uppkopplad

Köpa tillbehör till gammal husqvarna 2000

Hej!
Både jag, min syster har (och även min mamma har haft en) varsin husqvarna 2000 och jag saknar så ett tillbehör till min! Det är en arm som man skruvar fast i stången ner till pressarfoten så att man kan hålla jämt avstånd till tygkanten (när det är bredare än stygnplattan). Den ska tydligen vara bra vid qviltning också.

Någon som vet om man kan köpa sånt begagnat? Jag saknar dessutom den lilla skruven som man skruvar fast armen med...

Jag var och pratade med de i husqvarnaaffären innan idag och pinnen till den nya armen de säljer är för tunn för att funka i hålet på min symaskin. Deras förslag var att jag skulle byta hållaren till pressarfoten också (det är ju däri hålet är), men den hållaren är i plast... Jag tycker om att min symaskin är i mångt och mycket i metall och inte innehåller nån elektronik... Både arm och hållare skulle dock inte kosta mer än 160 kr, så om det fungerar är det kanske värt det. Men egentligen skulle jag nog hellre vilja ha den arm och skruv som det egentligen ska vara... Jag är lite velig!

Alltså, nån som vet om man kan köpa såna tillbehör begagnat, eller tror ni det fungerar med att byta till platsdetaljen?
tillis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-14, 14:01   #2
Evalen Evalen är inte uppkopplad

Jag har en sån grej till min gamla maskin. Jag har aldrig använt den och kommer inte att göra det heller. Är du intresserad så ska jag leta reda på dom till dig. Hör av dig i så fall. Ps det är gratis.
Evalen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-14, 15:49   #3

Gärna!

Har skickat dig ett meddelande, hoppas det har kommit fram. Även om du inte har skruven är jag jätteintresserad, en skruv borde man ju kunna få tag på på nåt sätt...
Gammal 2007-08-22, 07:22   #4
Evalen Evalen är inte uppkopplad

Hallå Matilda, grejerna är på väg, hör av dig när du hämtat paketet!!
Evalen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-22, 14:27   #5

Hej igen!

Tack så mycket! Nu har paketet kommit fram, väl inslaget var det också! Vill du har något för det?

vänliga hälsningar,
Matilda
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:24.