![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() Här om dagen gjorde jag ett underbart tygfynd. Det var ett tjockt ylletyg (nåja 90%ull) för bara 49kr/m!
Det är andrasortering på grund av an lite blekt strimma mitt i vikningen, men tyget är likadant på båda sidorna och bara blekt på ena, så det kan man ju ha på insidan. Tyget är lätt valkat och ruggat. Färgen är mellanblå med lite grönt i. Nästan som mörk trukos. Jag fullkomligt älskar färgen, men jag vet inte hur "medeltidig" den är. Jag köpte fem meter och sydde en "struthätta utan strut" i går och den blev hur mysig som helst. Nu funderar jag på vad jag ska göra med resten av tyget. Antingen gör jag en mantel, men det käns lite konstigt med mantel och hätta i samma tyg. Använde man det? Eller syr jag en goskjortel som man kan dra över när det börjar bli kallt på kvällen, men tyget är i tjockaste laget. Eller så syr jag fler huvor och säljer,men risken är ju att folk tycker färgen är lite för mycket. Men annars borde jag kunna göra dom till vettigt pris tack vare låg matrialkostnad. Eller så ger jag upp och gör filtar av det istället, men färgen är för fin och rolig för det egentligen, tycker jag... Åsikter, tankar, kreativa ideer? Eller någon som har stenkoll på yllefärger under medeltiden? (Kan ju alltid använda det till lajv, men det är alltid bra att veta om man kan släpa med det till medeltidsveckan och liknande med gott samvete.) |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:14.