Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-12-01, 19:17   #1
avsl090 avsl090 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 901
Aloe Verajos

Finns det någon som vet var man kan köpa certifierad aloeverajos? Behöver även aloespray och gel.

Jag har en eksemhäst och behöver något som stärker henne innifrån och inte bara smörja utifrån. Jag har sett många djur som blivit av med sina eksem eller i alla fall blivit mycket bättre.

Den gamla damen 19 år tycker jag skall må bättre än hon gör. Jag fick henne till skänks nu i sommar och vill att hon skall ha en bättre sommar än hon hade i somras. Hon är så mysig och pigg och glad så hon har många år kvar.

Annette
avsl090 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-01, 20:43   #2
Fleece_Ronja Fleece_Ronja är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2005
Inlägg: 58
www.crearome.se har aloevera i sitt sortiment, men det är inte så mycket färdiga produkter som råvaror att göra eget av... Hoppas det är till någon hjälp i alla fall, lycka till med hästkraken nu!
Fleece_Ronja är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-01, 20:58   #3
Victoria_AB Victoria_AB är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 87
Utbudet av naturmedel är en djungel. Det bästa jag har hittat hittills när det gäller Aloe Vera-produkter är:

"Holistics Aloe vera juice", destillat. Den dricker jag och min familj vintertid. Den stärker slemhinnor, huden samt mag- och tarmkanalen. Den skall fungera renande på mag-tarmslemhinnan. Jag tror att detta är den bästa kvaliteten som går att få tag på. Inga andra tillsatser eller "annat jox". Dessutom smakar den ingenting.

"Holistic Aloe vera Gel" använder jag när jag bränt mig för att slippa brännskador och blåsor. Borde alla familjer ha som första hjälpen tycker jag. Fungerar jättebra.

De har också "Holistic Aloe vera Liniment", men den har jag aldrig provat så den kan jag inte uttala mig om. Jag skulle tro att den håller hög kvalitet den också.

Som kräm till ansikte och händer använder jag Jasons Aloe Vera ansiktskräm som passar mig bra. Det är ett annat märke men det hittar man också på Hälsokosten. Det är dock inget tips till din hästdam.

Ring Holistic i Vadstena om du vill veta mer och var du i så fall kan få tag på deras produkter. http://www.holistic.se När jag har ringt och frågat om saker har de varit mycket hjälpsamma och kunniga.

Det kan förstås finnas produkter som är ännu bättre, men inte vad jag känner till. Oavsett vad du hittar och provar så hoppas jag att det hjälper din dam så att hon har lång tid kvar att glädja sig åt och må bra.

Mvh Victoria
Victoria_AB är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-01, 21:00   #4
WimsanMari WimsanMari är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2008
Inlägg: 68
Gå in och titta på www.alpnaering.se. Där finns det en aloevera drink som inte smakar något, men gör susen. Jag dricker den själv för min mage krånglar. Den rensar även ut i kroppen och det behövs för att systemen ska fungera bättre. Det kan hända att det blir värre i början, men det är ju för att kroppen rensas. Har hört flera som har gett det till sina hundar och katter och är jättenöjda. Speciellt är det lätt att få i dem aloe veran eftersom att den inte smakar något.

Det var mitt förslag.
WimsanMari är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-01, 22:32   #5
stenbeckan stenbeckan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 1 118
Ska man ha tag på den riktiga kallpressade Aloeveran så finns den hos Dr Melumads återförsäljare. Sök upp nån i närheten av där du bor. Inga plagiat utan Orginalet inom Alovera.

http://www.avera.se/index.php?sid=sid7


Lycka till både till dig o hästen
stenbeckan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-27, 18:10   #6
carip carip är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 1
Kontakta mig på mail carina.p@telia.com så har jag uppgifter om var du kan hitta den!
Varma hälsningar

Carina
carip är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Taggar
aloe vera, aloegel, eksem


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:36.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons