Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2005-12-21, 11:56   #1
johannajanzen johannajanzen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 380
Julledighet...

Jag upplever det som om aktiviten på sysidan och i forumet har trappats ner lite de senaste veckorna.

Är det så att ni börjar ta lite julledighet? Julklapparna är färdigsydda och ni ägnar tid till annat? Eller sitter ni in i sista stund med tröjan till barnbarnet? Eller är det mat, julpynt, resa, långväga besök...som upptar er tid?

Andra tar ju ledigt så varför inte vi... i väntan på den nya symaskinen i julklapp, lite dötid att slå ihjäl på annandagen med en stickning...

God Jul och gott nytt år!


Senast redigerad av johannajanzen den 2005-12-21 klockan 12:01.
johannajanzen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-12-21, 11:58   #2
deliana deliana är inte uppkopplad
Forumvärd
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 533
MIn teori är att alla sitter sönderstressade vid symaskinerna för att försöka hinna färdigt med alla julklappar innan jul
deliana är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-12-21, 12:14   #3
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Ja de är nog fullt upp i stugorna tror jag. Knäck, julskinka, randigafat varvat med halvfärdiga strumpor, tröjor och paketinslagning med rim till.

Själv blev jag klar med tillverkningen av sista julklapparna i går. Eller inte riktigt sant, skulle gjort en munkjacka åt min man men så går han och blir sjuk (feber) och stannar hemma. Där sprack den överaskningen men det blir klart mindre stressigt för han sa han kunde vänta till efter ny år. Tur det för nu har jag feber, men jag ska försöka laga lite knäck i alla fall.

Hur går det själv då?
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-12-21, 12:35   #4
deliana deliana är inte uppkopplad
Forumvärd
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 533
Allt julstök färdigt sen igår.
Jätteskönt.

Och ivkäll bär det av mot finlands mörka skogar där vi ska fira jul i mina föräldrars stuga.

Sytt evetekuddar till alla i familjen och ett par finbyxor åt pojkvännen. TFaktiskt första gången sen jag var sju år leller så som jag tillverkat julklappar själv.
deliana är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-12-21, 23:51   #5
Malin.J Malin.J är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2004
Inlägg: 235
Jag har just avslutat mitt sista projekt före jul. Nu har jag inga ursäkter för att slippa städa, alla roliga julförberedelser är klara klappar köpta och lussekatter bakade. När man måste städa eller annat trist då tycker jag att man har så väldigt många bra sy ideer!
Jag önskar er alla en fantastisk jul och ett gott nytt år. Mitt nyårslöft är att jag ska köpa ännu mer tyg och sy ännu fler timmar! Vad lovar ni? //Malin
Malin.J är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-12-22, 10:31   #6
johannajanzen johannajanzen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 380
Jag är klar med mina julförberedelser. Svärmor kommer hit och hon ska ha säkert hälften av mat och tilltugg med sig. (hon är en riktig matmor)

Jag själv vill inte börja för tidigt med maten utan förbereder gärna dagen innan och så är det bara att ställa in JAnsson i ugnen på afton. Det ska ju vara nytillagat. Och mer bråttom än så har jag inte så att jag kan vänta på att maten tillagas och ger huset doft av olika smaker. Skinkan gör jag naturligtvis färdig dagen före... tänk att få ta den första skivan, ljumen med lite senap på

Julklapparna är klara, bara mjuka paket i år och det blir det nog nästa år med. Nyråslöftet är nog att jag ska försöka dra ner på alla mina projekt, men så fort man gör ngt annat så sputar kreativiteten och idéerna. Svårt att låta bli...
johannajanzen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-12-22, 10:57   #7
Gidget Gidget är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2005
Inlägg: 718
Snart får maskinerna vila

Mina 3 maskiner har gått varma i flera veckor nu, det har varit gardiner, överkast, intag av jackor och byxor, nytt foder i skinnjacka och sist men inte minst en massa broderier. Vad det är roligt med borderimaskinen, så roligt så att en del trådar tagit slut, väntar på paket från Sunembroidery. Medan jag väntar på det, så jag kan fortsätta brodera har jag lagt in en del alster i mitt album, allt har jag inte hunnit fotografera innan de har hämtats, Övrigt julstök blir det inte så mycket i år, vi kommer inte vara hemma på julafton så maten lagar jag hos min dotter tillsammans med henne eftersom vi ska vara där. Julklappar har jag sytt em hel del, men barnbarnen får lite till, men alla klappar är klara ska bara slås in och skrivas rim på. I år kan inte tomten komma till oss tyvärr så vi satsar nog på lite rim på paketen istället. Jag vill tacka alla på sysidan som hjälpt och inspirerat mig och önskar er alla en riktigt fröjdefull jul.

Ps Fick trådpaketet idag, vad roligt att frossa i färger. Ds

Senast redigerad av Gidget den 2005-12-22 klockan 17:50.
Gidget är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-12-23, 01:13   #8
Tygtokig Tygtokig är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2004
Inlägg: 110
God Jul!

Hej! Här kommer en liten julhälsning från mig också. Johanna, du skrev att det varit mindre aktivitet på sidan. Vilken tur för mig som håller på o byter bredband, då har jag kanske inte missat så mycket... Beroende, jag?
Nu är jag dock på besök hos föräldrarna över julen, som också har bredbandslyx nuförtiden. Vilken tur så man kan kolla sysidan och vilka fina saker som laddats upp sedan sist

I brist på symaskiner och tyghögar ska jag bara njuta av god mat, trevligt sällskap och kanske en liten pulkatur om det blir nån snö(?). Men om abstinensen blir för stor har jag några virk- och stickprojekt i väskan för säkerhets skull

Hoppas att ni får en skön julledighet vad ni än gör och var ni än befinner er!
Tygtokig är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-12-23, 10:08   #9
sussie2 sussie2 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 25
Hörde på radion några väl valda ord:
"Julen är en högtid, inte en deadline"
Önbskar att jag också kunde efterleva det... men ikväll ska jag sitta på jobbet och bara pusta ut (hoppas på ett lungt arbetspass ) allt jag inte hunnit får vara ogjort, och alla planerade julklappar som inte hanns med får bli nyårspresenter (eller varför inte börja lagra upp nästa års julklappar redan i mellandagarna?).

GOD JUL på er alla!!! Och stressa inte ihjäl er in i det sista!!
sussie2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:35.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons