Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Quiltning
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-08-12, 10:17   #1
Sophia Sophia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2006
Inlägg: 587
Jag behöver hjälp med Drunkard's Path

Jag har förmodligen tagit mig vatten över huvudet men jag tänkte inte ge upp riktigt ännu. Jag ska sy en quilt med Drunkard's Path men har så svårt att få till den krökta sömmen. Jag har provat att klippa små jack i tygbitarna men det blir ändå inte snyggt. Det är svårt att inte av misstag få små veck på tyget. Har ni några tips? (Jag har verkligen ingen lust att tråckla eftersom det är MÅNGA bitar som ska fogas ihop.)

Tack och lov har jag inte börjat skära i det riktiga tyget utan jag använder övningstyg nu. Om jag inte får till det så får jag göra något annat men jag är så sugen på Drunkard's Path.
Sophia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-12, 11:51   #2
asa1970 asa1970 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2006
Inlägg: 349
En liten länk som kanske hjälper dej!
Det finns säkert fler saker att se!http://www.youtube.com/watch?v=TqbO8...eature=related

http://www.youtube.com/watch?v=SOhzc...eature=related

Det går även att sy utan en massa nålar!
Den lilla biten med utbukningen längst ner och den med biten ur över.
Var noga med början, att de ligger kant i kant och för den övra biten så den ligger kant ikant med den undre lite i taget sakta!
Sy lite justera sy lite mer ....fortsätt så och var noga att sista kanten kommer kant i kant!
Lycka till!
asa1970

Senast redigerad av asa1970 den 2008-08-12 klockan 12:06.
asa1970 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-12, 12:05   #3
Sophia Sophia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2006
Inlägg: 587
Tack, Åsa! Det där var precis vad jag behövde. Jag gör nästan så men jag fick några bra tips för det var några detaljer som var nya för mig. Ska prova ikväll när barnen har somnat.
Sophia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-12, 21:25   #4
Sophia Sophia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2006
Inlägg: 587


Den där videofilmen, den med nålar, gjorde susen! Det är en bit kvar till perfektion men jag har lämnat katastrofen bakom mig. Det blir säkert 20 övningslappar till innan jag vågar sy i mitt riktiga tyg men imorgon ska jag börja skära till det tyg jag ska använda på riktigt.

Att sy utan nålar klarar jag inte. Mina bitar är alldeles för små för att jag ska klara av att hålla i dem på det där sättet. Med lite större bitar går det nog enklare.

Tack igen!
Sophia är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:35.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons